Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur får jag till mail från AT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur får jag till mail från AT

    Rikard
    Hur ställer jag in så att AT skickar mig ett mail när det kommit ett larm
    i larmfönstret?

    /ps
    de modeller som du gjorde i min burk idag måste väl blivit lite fel det skulle väl vara på de köp och blank som jag har i Fx?
    Är det bara för mig att byta script i modellerna annars visas ju en sak och auto en annan när det gäller affär i NN?
    Berra
    Berra

  • #2
    Att skicka email från ActiveTrader är enkelt, det finns en operatör i listan för GSM-larm (Autostock e-larm) där man kan mata in sin email istället för GSM-nr. Med det aktivt skickas epost istället för sms.

    Gör så här:

    1. Klicka på Inställningar > Inställningar GSM-larm

    2. Välj "Autostock E-larm" som operatör.

    3. Mata in din epostadress i fältet "Larm till GSM-nr"

    4. Kryssa för "Förkortad lydelse"

    5. Kryssa för "GSM-larm aktivt"

    6. Klicka OK

    Nu kommer script som har "Autobevakat" förkryssat att larma även via epost. Ordermodeller som skickar order kommer också att generera email.

    Comment


    • #3
      Tack Rikard för instruktionen.
      Hur är det med ps-frågan då? rätt som jag ändrat eller?
      Berra

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Att skicka email från ActiveTrader är enkelt, det finns en operatör i listan för GSM-larm (Autostock e-larm) där man kan mata in sin email istället för GSM-nr. Med det aktivt skickas epost istället för sms.

        Gör så här:

        1. Klicka på Inställningar > Inställningar GSM-larm

        2. Välj "Autostock E-larm" som operatör.

        3. Mata in din epostadress i fältet "Larm till GSM-nr"

        4. Kryssa för "Förkortad lydelse"

        5. Kryssa för "GSM-larm aktivt"

        6. Klicka OK

        Nu kommer script som har "Autobevakat" förkryssat att larma även via epost. Ordermodeller som skickar order kommer också att generera email.
        Hur är den lösningen konfigurerad?
        Skickas alla email genom autostocks mail-server?
        I så fall kan ni ju läsa av vad alla kunders ordermodeller har för triggerscript?

        Undrar om alla kunder vill att autostock ska veta vad deras triggerscript heter?

        Comment


        • #5
          Berra, hur menar du "PS" ?


          johana, mailservern (hos GleSys) anropas direkt av AT. Mailet skickas från ett mailkonto "web@autostock.se" genom ett php-script. Kan inte se vad vi skulle ha för anledning att kolla igenom flera hundra mail per dag på den servern. Vi har annat att göra. Dessutom skickas ingen viktig info, bara scriptets namn.

          Men visst, om du är orolig kan du ju låta bli att använda den. Däremot tar vi en risk med att upplåta en server för mailtrafik utifrån. Den skulle teoretiskt kunna användas till att skicka spam.

          Comment

          Working...
          X