Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem skapa licenskrypterade script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok, skrivs det över är det lugnt.

    Dock borde man ej kunna skapa script i sin egen friendly börs som heter samma som ett tidigare script..

    Comment


    • #17
      Prova för säkerhets skull på en annan maskin. Vet inte om Windows kan påverka på något vis om det skrivs över eller ej.

      Comment


      • #18
        Det är samma på den andra maskinen också, går att skapa dubletter....

        Det här om något borde bli pekarfel i databasen...

        Comment


        • #19
          Men har du provat att installera scripten du skickar till kunder flera gånger på en annan maskin? Skrivs de över eller blir det dubletter i det läget?

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Men har du provat att installera scripten du skickar till kunder flera gånger på en annan maskin? Skrivs de över eller blir det dubletter i det läget?
            Jag har skickat från den stationära till den bärbara 2 ggr och det skapas dubletter, dvs samma namn....

            Comment


            • #21
              Hmm...har modellerna samma ID i "master"-maskinen? Ska kolla med Lasse om det går att göra nåt åt det. Jag brukar rekommendera att man alltid rensar alla tidigare script för en modell om man ska installera om den igen.

              Comment


              • #22
                I master-maskinen har de id AA osv och i mottagande maskin YY.

                Du skriver:
                "Jag brukar rekommendera att man alltid rensar alla tidigare script för en modell om man ska installera om den igen. "

                Vad innebär detta? Ska kunden varje månad deleta alla sl, xk, va-script ur
                scriptdatabasen? När jag kör på en ny butil skapas ju det nya sl, xk, va-script
                en gång till hos kunden...

                Att köra butil på hela ordermodellerna med anslutna script blir ju på det sättet vi kommer att arbeta i framtiden för att distribuera scripten till kunder.

                Comment


                • #23
                  Vi byter ju inte modellerna varje månad, så det har inte varit något problem tidigare. Men jag ska kolla med Lasse hur det ligger till. Har helt klart för mig att han har sagt att scripten ska skrivas över om det är samma ID.

                  Comment


                  • #24
                    Nej, ni byter ju inte modellerna varje månad.

                    I och med att jag ej har tillgång till den licenskryptering som ni kör till kunderna med nycklar (tror jag ni sa för ett år sedan) och en server som kontrollerar nycklarna är ju mitt företags enda sätt att skicka ut hela ordermodellerna.

                    Jag har testat flera gånger och det skapas dubletter på scripten i mottagande maskin. Det kanske är en parameter som fattas som säger att scripten ska skrivas över?

                    Comment


                    • #25
                      Vi har utvecklat nyckelsystemet själva och det går att hyra av tredje part som vi sagt tidigare. Jag återkommer med svar från Lasse.

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson
                        Det vi har jämfört med Avanza annars är väldigt lika generellt. Det skiljer oftast bara någon sekund. Vet inte exakt hur du kör AT, men om det sker i Vista-miljö bakom en virtual PC så är det nog inte konstigt om det blir segt. Då får du trögheten både från Vista och XP samtidigt....inget vidare.

                        Det verkar vara klart minst problem med XP-datorer som är relativt "rena" från allt onödigt tjafs som oftast är förinstallerat på en ny dator. De som tänker handla automatiskt med så hög driftsäkerhet som möjligt bör nog överväga den lösningen, eller tom Win 2000 som är urstabilt!
                        Rikard, AT8 körs på Vista Ultimate. AT8 på Win Xp i Virtual PC kör jag bara när jag ska skapa licenskrypterade script till kund.
                        AT8 på Win Xp i Virtual PC är en ren installation, det enda som görs där är windows update, inget annat program förutom autoit, filezilla finns installerat.

                        Ändå fungerar inte licenskrypteringen, jag har kunder som får fungerande licenskrypterade från virtual pc installationen, sedan efter några timmar fixar AT8 att scriptet slutar fungera. Hur går det till, jo, ett annat antals-script läggs sist efter det licenskrypterade scriptet av AT8, fråga mig inte hur det går till, men kunderna är inte nöjda...

                        Det här orsakar onödig support från min sida då jag får logga in på deras pc, göra ett nytt licenskrypterat script och hoppas att det fungerar.

                        Kan vi få fram en annan lösning än licenskrypterade script skulle jag vara glad, licensnycklar på server?

                        Comment


                        • #27
                          Vi har ju en lösning som vi erbjuder alla tredjeparts-aktörer. Det går utmärkt att hyra in sig i vårt serverbaserade signalsystem. Då behöver inte script krypteras om varje månad och likn, och allt signalleverantören behöver göra är att ladda upp signal till servern. Det var en av anledningarna att vi tog fram en snabb version av systemet. En signal kommer fram inom 30 sekunder till slutanvändaren, och orderläggningen tar bara ett par sekunder. Det borde räcka för de flesta strategier.

                          Comment

                          Working...
                          X