Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatering dalog-rutor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Uppdatering dalog-rutor

    Nu när Lasse nästan lyckats få till omritningen av intraday-diagram är det fler saker som jag skulle vilja att de uppdaterade sig automatiskt:

    Depåinnehav
    Lokala ordertransaktioner
    Avslutsticker

    Som det är nu måste man ladda om arbetsytan eller klicka i alla dessa 3 rutor för att få senaste uppdateringen. Lasses filosofi verkade vara att man skulle klicka i rutorna så fort ett avslut skett, men jag vill ha automatisk uppdatering, det borde väl kunna gå att ordna ett val:
    "Alltid omritning dialog-ruta" i AT?


  • #2
    Bra ide! Ska kolla med honom, men han har ju ett "riktigt" jobb att sköta nu så det kan ta lite tid.

    Comment


    • #3
      Kolla du med honom, jag försökte få till en ändring i flera år, men han förstod aldrig att det var merjobb att klicka i 3 rutor efter varje avslut....

      Comment


      • #4
        Jag skulle även vilja ha dialog-rutan

        Aktiva order

        auto-uppdaterad vid varje insamling så att man vet om man har en order
        i marknaden eller ej och till vilket pris utan att behöva klicka i rutan efter varje insamling...

        Hoppas det går att ordna snabbt.

        Last edited by jorgeng; 2008-09-19, 15:44.

        Comment


        • #5
          Fråga till johana

          Kan du berätta lite mer om "dialogruta" och att man behöver klicka i rutor
          Är det något jag behöver tänka på att det kan bli galet med mina ordermodeller,
          dvs om jag iom att jag gjort en ordermodell som verkar fungera så kanske den inte gör det för att jag manuellt behöver "klicka" någonstans i programmet. Jag tycker detta med att behöva "klicka" låter skumt.

          Comment


          • #6
            johana menar dialogrutorna för Aktiva order, Avslutsticker och Depåinnehav. Dessa uppdateras inte automatiskt, utan man måste klicka en gång för att få senaste info. Det påverkar inte automatisk orderläggning på något sätt, utan är bara en rent kosmetisk sak.

            Vi ska kolla om det går att lägga in i nästa uppdatering. Håller med om att det hade varit snyggare med automatisk uppdatering. Med tanke på planerna för AT framöver vill vi gärna att det ska vara så enkelt som möjligt för aktiva daytraders att hålla koll på ordrar och depåstatus.

            Inbyggd watchdog är också något vi prioriterar.

            Comment

            Working...
            X