Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pivot-script

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pivot-script

Enligt tips i Önskelistan för AT,

är det något sånt här du söker, Hong Kong?

p1:=Div(Add(Add(l,h),c),3)
    s1:=Sub(Mult(p1,2),h)
    s2:=Sub(p1,Sub(h,l))
    r1:=Sub(Mult(p1,2),l)
    r2:=Add(p1,Sub(h,l))
    output=Add(0,p1)
    Draw(s1,2,gqb)
    Draw(s2,3,yqb)
    Draw(r1,4,rqb)
    Draw(r2,5,bqb)

perioder,tidsserier, hämta värde?

Undrar lite över hur det fungerar med perioder när man vill ha tag på vissa värden,

Om jag t.ex vill använda mig av gårdagens C, hur talar jag om det o hämtar det?

Comment

Att ta fram värden från tidigare staplar/perioder görs med Ref eller Aref.

Om man tex kör dagsstaplar och vill få fram gårdagens Close blir det:

igår:=Aref(c,1)

1:an anger hur många perioder/dagar bakåt man vill hämta från.

Comment

Få till linjerna o endast visa efter gårdagen s kurs

Tack för det men då kommer nästa problem. Nu räknar jag ut de pivotpunkter jag tänker använda under dagen genom att syfta till gårdagen C, L och H. Då är det bara värdena från gårdagen jag vill ha uppritade och detta som horisontella linjer i kursstaplarna. Nu får jag nivåerna som en sammanhängande kurvgraf från dag till dag. Det som hänt två dagar tidigare vill jag inte ha uppritat längre. Ny dag , nya linjer.

Just nu går jag till ngn av de olika pivot points kalkylator som finns på nätet o drar streck på en utskrift efter dessa värden. Tänkte slippa det.

Comment

Ursprungligen postat av Hong Kong Ola Visa inlägg
          Tack för det men då kommer nästa problem. Nu räknar jag ut de pivotpunkter jag tänker använda under dagen genom att syfta till gårdagen C, L och H. Då är det bara värdena från gårdagen jag vill ha uppritade och detta som horisontella linjer i kursstaplarna. Nu får jag nivåerna som en sammanhängande kurvgraf från dag till dag. Det som hänt två dagar tidigare vill jag inte ha uppritat längre. Ny dag , nya linjer.

Just nu går jag till ngn av de olika pivot points kalkylator som finns på nätet o drar streck på en utskrift efter dessa värden. Tänkte slippa det.
          Hong Kong Ola, kolla här:
          http://www.autostock.se/vbulletin/sh...ighlight=pivot

pivot som jag fick Lars Fossum att ta fram för tre år sedan, pivot finns o fungerar i AT8.

Comment

Ska testa följande imorgon:

close:=Ref(c,1)
            high:=Ref(h,1)
            low:=Ref(l,1)
            tidnu:=Frac(DATE())
            totalt:=Mult(tidnu,1440)
            skriv:=And(Gt(totalt,541),Lt(totalt,545))
            p1:=Div(Add(Add(low,high),close),3)
            SetGVarIf(Sub(Mult(p1,2),high),20,skriv)
            SetGVarIf(Sub(p1,Sub(high,low)),21,skriv)
            SetGVarIf(Sub(Mult(p1,2),low),22,skriv)
            SetGVarIf(Add(p1,Sub(high,low)),23,skriv)
            output=Add(0,p1)
            Draw(GetGVar(20),2,gqb)
            Draw(GetGVar(21),3,yqb)
            Draw(GetGVar(22),4,rqb)
            Draw(GetGVar(23),5,bqb)

Om det är anslutet till ett dagsdiagram bör det fungera. Mellan kl 09 och 09:05 skrivs värdena ner i globala minnesceller baserat på gårdagens kursvärden. Värdena ritas därefter resten av dagen.

Comment

Ovanstående såg ut att fungera idag.

Comment

Fråga FRAC o DATE i Pivot P

Tackar +att det kommer lite frågor om hur det funkar

tidnu:=Frac(DATE()) Här tar FRAC fram decimaldelen från DATE() där decimaldelen på ngt sätt anger tidpunkten just nu? Hur anges den o vilket tal tas ut?
                totalt:=Mult(tidnu,1440) Misstänker att 1440/60=24.00 H?

Hann tyvärr inte prova själv i dag.

Räckte TS definitionen av SlowKclassic osv som jag hittade för Digitala stoch? Annars letar jag vidare.
                (Förstår mycket väl att du inte hunnit med o titta på det oxå)

Tack o hej!

Comment

Det stämmer, Frac tar fram decimaldelen av DATE(), som kan ha ett värde mellan noll och ett. Noll = kl 0:00, och 1 = kl 24:00

Därav Mult 1440 som ger antal minuter sedan midnatt. Det blir ganska enkelt att ange olika tidpunkter på dagen där olika saker ska hända tex.

Den digitala stochen har jag inte hunnit gräva i, men kanske behövs det mer att ta på. Eller är SlowKclassic någon slags standard-definierad historia i TS?

I princip behöver vi definitioner på alla variabler som ingår. Kan du få fram det så är det nog en smal sak att översätta till AT-kod.

Comment

Inga linjer Pivot+fråga TradeS

Ang Pivot; Jag fick inga linjer ritade, är det ngt särskilt som skall kryssas i? Jag har skalning enligt kurser+kursstaplar?

Ang Digital Stochastic; Är det ngn på forumet som har en Tradestation manual o kan tala om vad FastK & FastKLen står för

SlowKClassic = Average(FastK(FastKLen), Length);

SlowDClassic = Average(FastDClassic(FastKLen), Length);

FastDClassic = Average(FastK(KLength), 3);

Comment

Linjerna ritades ut snyggt och prydligt idag. Tror att störningen igår kan ha påverkat. Har ikryssat Dagskurser (ej intraday), område=Kursstaplar, Enligt kurser

Comment

Inga linjer?

Fick inga linjer, verkar lite konstigt? Gör ett till försök i morgon

Tänkte jag skulle uppdatera från .03 till .04, finns det ngn checklista vad man skall tänka på så man inte kraschar de inställningar o script man har. Har sett
                        på forumet att uppdateringen ibland verkar hamna i fel mapp, om det är ngt man skall tänka på där oxå. Är som sagt ingen PC expert

Comment

Det spelar ingen roll med uppdatering till 04, det är något annat som spökar i så fall. Var programmet igång första minuterna efter kl 09 idag? Det är avgörande eftersom värdena skrivs ner just då.

Annars är det enkelt att uppdatera från 03 till 04. Kör bara uppdateringen från länken på instruktionssidan. (alltså inte nyinstallation)

Installern söker efter katalogen med AT i, och här gäller det att kolla så att den hittar rätt katalog om man har flera installationer och backuper liggande. Kollar man så att det stämmer så hamnar uppdateringen rätt. Endast exe-filen byts ut så inga inställningar ändras.

Comment

Pivot linjer Intraday

I dag kom strecken snyggt o fint i dagsdiagram , är det ngt trick för att få in linjerna i intraday?

Comment

Fint!

Kom att tänka på det själv idag när jag såg linjerna i dagsdiagrammet. Man vill ju ha dem även i intraday, men eftersom scriptet är skrivet för att köras i dagsupplösning får man hitta på en annan lösning:

Gör ett nytt script, tex "Pivot rita intraday" eller liknande som ansluts till en annan ledig plats för instrumentet, kryssa för endast Intraday.

Eftersom värdena för linjerna lagras i globala minnesceller kan man hämta upp dessa och rita dem i ett eget litet script:

Draw(GetGVar(20),2,gqb)
                              Draw(GetGVar(21),3,yqb)
                              Draw(GetGVar(22),4,rqb)
                              Draw(GetGVar(23),5,bqb)

Nu ritas linjerna även i intradaydiagrammet utan att påverka cellerna och perioder bakåt etc.

Comment

Working...
                              X