Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

macd hela tiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • macd hela tiden

    Rikard,
    macd(b) och macd(s) är ju bra, men hur får man ex macd(b) att
    visas grafiskt hela tiden om man har den som en flagga tills nästa skärning sker mha macd(s).

    ag11:=Macd(b)
    i60(ag11)
    visar hos mig en grön flagga i kursstaplar vid skärningstillfället.

    Jag vill ha flaggor som motsvarar den skärning som sker om man klickar på MACD-knappen i vänsterkanten i AT8 och visa gröna flaggor hela tiden ex i 5 60min-staplar och sedan när skärning sker visas röda flaggor hela tiden.


  • #2
    Piece of cake!

    tidköp:=TopBars(Macd(b),30,1)
    tidsälj:=TopBars(Macd(s),30,1)
    grön:=Mult(Gt(tidsälj,tidköp),20)
    röd:=Mult(Lt(tidsälj,tidköp),20)
    draw(röd,2,rsbF)
    draw(grön,3,gsbF)

    Comment


    • #3
      Varför göra allt så komplicerat?
      Detta handlar om två kurvor macd(N) och macd(T). Den ena är normalkurvan och den andra är triggern.
      När (N) är över (T) är det uppgång och tvärtom.

      Scripten blir alltså:
      gt(macd(N),macd(T) för uppgång och
      lt(macd(N),macd(T) för nedgång.

      jorgeng...
      Du måste börja labba lite själv, det är inte farligt, och inte alltid ropa på andra!!!

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Åke Sturefelt Visa inlägg
        Varför göra allt så komplicerat?
        Detta handlar om två kurvor macd(N) och macd(T). Den ena är normalkurvan och den andra är triggern.
        När (N) är över (T) är det uppgång och tvärtom.

        Scripten blir alltså:
        gt(macd(N),macd(T) för uppgång och
        lt(macd(N),macd(T) för nedgång.

        jorgeng...
        Du måste börja labba lite själv, det är inte farligt, och inte alltid ropa på andra!!!
        Den var bra Åke, labba lite själv, vad tror du jag gjort de senaste åren....

        Om du spanat in vår webbplats vet du att vi har ett nytt trading-system på gång för att maximera vinsten i trendande marknad, macd är en komponent för att användas för att spärra onödiga signaler.

        Dessutom kommer Rikard med snygga kombinationer i scripten då han kan script-språket bäst efter Lasse, ex kombinationen topbars på macd.

        Genom att ställa script-frågor lär vi oss hela tiden AT8:s möjligheter, genom att ställa dom i forumet får nytillkomna kunder möjligheten att se scriptens potential.

        Jörgen
        Rankor System

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Åke Sturefelt Visa inlägg
          Varför göra allt så komplicerat?
          Detta handlar om två kurvor macd(N) och macd(T). Den ena är normalkurvan och den andra är triggern.
          När (N) är över (T) är det uppgång och tvärtom.

          Scripten blir alltså:
          gt(macd(N),macd(T) för uppgång och
          lt(macd(N),macd(T) för nedgång.

          jorgeng...
          Du måste börja labba lite själv, det är inte farligt, och inte alltid ropa på andra!!!

          Du har ju rätt Åke! Tänkte inte på att det ju blir mycket enklare att använda oscillatorkorsningarna direkt. Å andra sidan går det ju enkelt att bygga på med fler villkor och låta TopBars testa när det var sant senast.

          Find-kommandot är också väldigt effektivt på att ta reda på värden från samma period då ett villkor var sant senast. Klart användbart!

          Och jag håller med dig Jörgen om att forumet är bästa platsen att ställa scriptfrågor. Det är helt riktigt att fler får nytta av svaren, så fortsätt gärna att ställa frågor!

          Comment


          • #6
            Rikard...
            Min poäng var inte att man skall sluta skriva frågor.

            Comment


            • #7
              Hehe, nä jag gissade nog det oxå.

              Comment


              • #8
                Rikard,
                dina script visar skärning av linjerna en 60-min stapel efter den ordinarie skärningen av macd-scriptet

                ag11:=Macd(b)
                i60(ag11)

                Kopplar man på macd-knappen i at8 i vänster-kanten visar den samma skärning som scriptet

                ag11:=Macd(b)
                i60(ag11)

                visar.

                Vad kan det bero på?

                Comment


                • #9
                  Hmm, det är någon slags effekt av att mäta perioder bakåt då villkoret senast var sant. Åkes variant är enklare:

                  grön:=Mult(gt(macd(N),macd(T)),20)
                  röd:=Mult(lt(macd(N),macd(T)),20)
                  draw(röd,2,rsbF)
                  draw(grön,3,gsbF)

                  Comment


                  • #10
                    Ja, mycket enklare och fungerar helt korrekt! Jag har provat.
                    Rikards variant verkar lite "skum"!

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                      Hmm, det är någon slags effekt av att mäta perioder bakåt då villkoret senast var sant. Åkes variant är enklare:

                      grön:=Mult(gt(macd(N),macd(T)),20)
                      röd:=Mult(lt(macd(N),macd(T)),20)
                      draw(röd,2,rsbF)
                      draw(grön,3,gsbF)
                      Den varianten fungerade som

                      ag11:=Macd(b)
                      i60(ag11)

                      scriptet, dvs rätt signal.

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av Åke Sturefelt Visa inlägg
                        Ja, mycket enklare och fungerar helt korrekt! Jag har provat.
                        Rikards variant verkar lite "skum"!
                        Jag kan inte riktigt se varför mätningen med TopBars blir en period försenad, men det är ju bara att konstatera att så är fallet. TopBars mäter ju antalet period tillbaka då villkoret var sant senast (eller för n:e gången bakåt).

                        Borde alltså fungera med att jämföra antalet perioder då de båda villkoren var sanna senast och agera på det som ligger närmast i tiden bakåt. Ska se om jag hinner gräva lite mer i varför det blir perioden senare.

                        Comment

                        Working...
                        X