Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flera köpsignaler i rad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hmm..prova att kryssa för Inställningar > Preferenser > Handel > Logga Analysbänkens resultat till disk. (och kör simuleringen igen)

    Comment


    • #17
      Det var redan i kryssat. Konstigt, kommer inte fram något och jag förstår inte varför.

      En annan sak... Hur får jag intraday diagram att visa sig vettigt tillbaka i tiden. Ex. jag vill titta på en dag i taget men längre tillbaka, hur krångligt som helst. Om jag vill studera B terminen ex. nu när allt försvann på C terminen!
      "Nothing noble is done without risk." - André Gide

      Comment


      • #18
        Du högerklickar alltså i diagrammet, väljer visa Analysbänkens resultat men får inga flaggor?

        Intraday-diagram bakåt i tiden är lite bökigt, men det går ju fint att zooma in den eller de dagar man vill titta närmare på.

        Comment


        • #19
          Svar ja.

          Ok, då vet jag att det inte finns något trix utan att man får böka med det.
          "Nothing noble is done without risk." - André Gide

          Comment


          • #20
            Om du väljer Period i Analysbänken, typ 1 vecka, så ska du kunna få ut ackumulerad avkastning i diagrammet på samma vis, högerklick efter simulering, kryssa för Visa Analysbänkens delrapporter. Filen Vinst.txt är förvald i dialogen som kommer upp.

            Comment


            • #21
              Den får jag fram. Förstår inte varför jag inte får fram några köpsignaler. Vad brukar de vara i för färg och var brukar de synas?
              "Nothing noble is done without risk." - André Gide

              Comment


              • #22
                Alltså jag blir galen, får inte fram signalerna från analysbänken! Har testat massa sätt och på flera AT installationer!
                "Nothing noble is done without risk." - André Gide

                Comment


                • #23
                  De ligger default som röda och gröna staplar i kursdiagrammet. Jag ska köra ett enkelt test med några enkla script och posta en skärmdump så får du se. Återkommer

                  Comment


                  • #24
                    Så här blir det, jag har bara öppnat diagrammet, klickat på Analysbänken, valt in ett par script och kört en simulering med Animering påkopplad.

                    Inställningarna under Inställningar > Preferenser > Handel ser ut som på bilden. Efter simulering har jag högerklickat i diagrammet och kryssat för Visa Analysbänkens resultat och då tänds flaggorna enligt bild.

                    Kan det vara Animering du inte kryssat för i Analysbänken under Inställningar?
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      Jag förstår att det låter som att jag inte kryssat i något eller dyl. Men jag har testat det du sagt plus en massa annat. Bifogar några bilder. Skulle verkligen behöva få det här att funka, mycket lättare att följa signalerna då för att förbättra scriptet. Satt uppe till halv fem i natt och det är ju helgerna som jag har tid att hålla på med sånt här.

                      Vet inte om du ser några fel med bilderna, annars vet jag inte vad jag ska göra för att få till det. Har testat på flera installationer, olika script och olika sätt. Kanske kan du kolla på det snabbt med logmein eller nått, men bara om du har tid?
                      Attached Files
                      "Nothing noble is done without risk." - André Gide

                      Comment


                      • #26
                        Jag kan inte se några direkta fel, men jag skulle rekommendera att kryssa i Rapportera ej falska signaler, så slipper man få en lång lista efter simulering med skurar av signaler.

                        Får du fram vettiga resultat vid simuleringen? Går det att se varje trade i listan i Analysbänken?

                        Om du vill kan du maila mig scripten så kan jag kolla om jag hittar något skumt där. Och om jag får fram flaggorna med dina script.

                        Comment


                        • #27
                          Jag hade bara missat falska signaler när jag tog dumpen.

                          Ja jag får fram vettiga resultat och jag ser varje trade, resultat osv.

                          Jag får fram flaggor på mitt script ja. Säg ett exempelscript jag kan använda istället. Jag har testat ett som låg i scriptgalleriet. Behöver ju inte vara något komplicerat vill bara få fram dessa flaggor för att kunna felsöka om det är scriptet, någon inställning eller AT.
                          "Nothing noble is done without risk." - André Gide

                          Comment


                          • #28
                            Jag använde dessa när jag tog skärmdumpen:


                            Fractal long:

                            fr1:=Gt(Aref(h,2),Aref(h,1))
                            fr2:=Gt(Aref(h,2),h)
                            fr3:=Gt(Aref(h,2),Aref(h,3))
                            fr4:=Gt(Aref(h,2),Aref(h,4))
                            frhigh:=Aref(h,2)
                            fractal=And(And(fr1,fr2),And(fr3,fr4))
                            Mult(fractal,20)



                            Fractal short:

                            fr1:=Lt(Aref(l,2),Aref(l,1))
                            fr2:=Lt(Aref(l,2),l)
                            fr3:=Lt(Aref(l,2),Aref(l,3))
                            fr4:=Lt(Aref(l,2),Aref(l,4))
                            frlow:=Aref(l,2)
                            fractal=And(And(fr1,fr2),And(fr3,fr4))
                            Mult(fractal,20)

                            Comment


                            • #29
                              Jag får inte upp några flaggor från analysbänken med det scriptet heller!!! Finns det någon annan inställning som behöver ändras? Typ var signaler ska visas eller dyl. Otroligt trött på detta nu.
                              "Nothing noble is done without risk." - André Gide

                              Comment


                              • #30
                                Precis efter förra inlägget fick jag fram dem genom att välja att scriptets signaler skull visas -100/100

                                Jag hade saker som ritades i analys 1, 2, 3. Så det var därför det blev rörigt. Samtidigt så visste jag inte att visningen av signalerna var tvungna att ha en viss inställning på scriptets signaler för att funka.

                                Tack för hjälpen i alla fall! Nu är jag glad igenom och kan fortsätta jobba!
                                Last edited by SalK; 2009-03-21, 15:42.
                                "Nothing noble is done without risk." - André Gide

                                Comment

                                Working...
                                X