Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändra sekvens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ändra sekvens

    Finns det någon formel som jag kan använda för att ändra sekvens till a efter börsens stängning ?
    Går det att göra ett tillägg till detta scriptet för att ändra till a ?
    {--Hindrar signaler innan kl.10 och efter kl.17.00--}
    tim1:=10
    min1:=00
    morgon:=add(mult(tim1,60),min1)
    start:=DIV(morgon,1440)
    inom1:=LE(frac(DATE()),start)
    tim2:=17
    min2:=00
    kväll:=add(mult(tim2,60),min2)
    slut:=DIV(kväll,1440)
    inom2:=GE(frac(DATE()),slut)
    { Systemklockan användes }
    utanför:=OR(inom1,inom2)
    tidskontroll:=not(utanför)

  • #2
    Hmm, verkar vara ganska tillkrånglat faktiskt. Enklaste sättet borde vara att göra ett sy)-script som returnerar värdet 1 när det bara är några minuter kvar till stängning, så ställer sig modellen i första sekvensen:


    sy) Gå till sekvens 1 efter stängning

    stängning:=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),9)
    retur:=If(stängning,1,0)
    retur



    OBS! Har inte provat, men det borde fungera. Annars är väl en variant att se till så modellen består av 1 sekvens som är loopad till sig själv. Skulle kanske vara bra med lite info om sammanhanget.


    Comment


    • #3
      Jag har en modell som har 2 sekv. a köp och b sälj, om det bara blir köp under dagen så kommer den att ligga kvar i b och jag vill att den skall ligga i a på morgonen. Jag nollar depån på kvällen och vill börja från början nästa dag.
      Funktionen med 17:00 i scriptet kan jag vara utan och tänkte att denna del istället kunde styra till a kl 17:25 t.ex.

      Comment


      • #4
        Men då är det ju mycket enklare att göra två parallella modeller med en enda sekvens i varje som är loopad till sig själv. Alltid redo alltså, både för köp och blankning. Alltid i rätt sekvens vid nästa dags start.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
          Hmm, verkar vara ganska tillkrånglat faktiskt. Enklaste sättet borde vara att göra ett sy)-script som returnerar värdet 1 när det bara är några minuter kvar till stängning, så ställer sig modellen i första sekvensen:


          sy) Gå till sekvens 1 efter stängning

          stängning:=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),9)
          retur:=If(stängning,1,0)
          retur



          OBS! Har inte provat, men det borde fungera. Annars är väl en variant att se till så modellen består av 1 sekvens som är loopad till sig själv. Skulle kanske vara bra med lite info om sammanhanget.


          Det fungerade inte som sy. Går det att lägga in i b-secv.scriptet och i så fall skall det vara if eller and ?

          Comment

          Working...
          X