Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xk-script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • xk-script

    Vad händer om jag använder detta xk ? Ordern utlöses och spärras av xk, ligger ordern kvar eller tas den bort ? Om ordern ligger kvar så går den ju iväg när spärren upphör och då är ju scriptet meningslöst.

    xk) Agera inte om kursen är utanför Bollinger

    inom1:=Lt(h,Bolbands(20,2.0,u))
    inom2:=Gt(l,Bolbands(20,2.0,l))
    tillåt:=And(inom1,inom2)
    i5(tillåt)

  • #2
    Nja, det skickas aldrig någon order om xk)-scriptet inte är SANT. Då blockeras den order som triggerscriptet försöker skicka. Nästa tillfälle blir om triggerscriptet blir SANT och xk)-scriptet också är SANT samtidigt, dvs alla villkoren uppfyllda. Man kan lika gärna lägga innehållet i spärrscriptet som ett delvillkor direkt i triggerscriptet så slipper man nerklottrat Egna Larm-fönster.

    Comment


    • #3
      På det här sättet kan man ju köra i olika upplösning på xk och trigger.

      Comment


      • #4
        Jo det är sant, men det går oftast att lösa i triggerscriptet också via Extra objekt. Du kan ha upp till tre olika Extra objekt, antingen från samma papper eller från tre "externa" instrument. Tex kan det ju vara bra att hålla koll på OMXS30-index, Nasdaq och kanske DAX när man kör terminen. Det går att köra alla dessa i olika upplösning samtidigt i ett script.

        Comment


        • #5
          Det är skyhögt över min förmåga att få till. Xk-spärren fungerade nu 10:55, spärrade köp och triggern ligger fortfarande i 9a.

          Comment


          • #6
            Fint! Men säg bara till om du vill prova nåt annat med Extra objekt så hjälper vi till att fixa det.

            Comment


            • #7
              Går det verkligen att få in xk-spärren i5 min i scriptet som kör i60 min ? Det gav ju en massa larm idag och man måste antagligen radera varje kväll.

              xk) Agera inte om kursen är utanför Bollinger

              inom1:=Lt(h,Bolbands(20,2.0,u))
              inom2:=Gt(l,Bolbands(20,2.0,l))
              tillåt:=And(inom1,inom2)
              i5(tillåt)

              sl) breakout grön Köp Test

              period1:=eqv(int(ref(d,1)),int(d))
              gräns:=And(hhv(Not(period1),2),period1)
              i60(
              hi=Find(gräns,20,Aref(h,1),1)
              lo=Find(gräns,20,Aref(l,1),1)
              signal1=And(Le(Aref(h,1),hi),Gt(h,hi))
              signal2=And(signal1,period1)
              Draw(hi,2,gqb)
              Draw(lo,3,rqb)
              Mult(signal2,20)
              )

              Comment

              Working...
              X