Jag har precis snickrat ihop en ordermodell som bygger på den strategi som Vinnarbyrån med Tobbe Rosen utbildar på. Måste säga att den i kombination med en flytande stop har fungerat förvånansvärt bra. I samband med detta så har det varit många utmaningar runt felsökning i scriptingen och det har varit svårt att hitta all dokumentation. Nedan har jag några funderingar som jag vore tacksam om Rickard eller någon annan med längre erfarenhet kunde besvara.
1) Vilka minnesceller är reserverade för andra funktioner?
Det finns lite här och där angivet angående reserverade minnesceller för andra program. Använder era strategier några minnesceller och vilka är det som är tillgängliga och ej reserverade? I Scriptet för flytande stop finns en kodrad med koden ”serverok=Gt(GetGVar(999),0)Vad är detta?
2) Vad är best practises för att scriptet skall signalera?
Jag tycker mig ha sett att scriptet ibland signalerar innan hela ticket (tex 5min) har gått klart. Dvs att den räknar kontinuerligt medans ticket går klart. Stämmer det – och i så fall vad är bäst practices för att signalera efter det att hela ticket gått klart?
Tack på förhand!
1) Vilka minnesceller är reserverade för andra funktioner?
Det finns lite här och där angivet angående reserverade minnesceller för andra program. Använder era strategier några minnesceller och vilka är det som är tillgängliga och ej reserverade? I Scriptet för flytande stop finns en kodrad med koden ”serverok=Gt(GetGVar(999),0)Vad är detta?
2) Vad är best practises för att scriptet skall signalera?
Jag tycker mig ha sett att scriptet ibland signalerar innan hela ticket (tex 5min) har gått klart. Dvs att den räknar kontinuerligt medans ticket går klart. Stämmer det – och i så fall vad är bäst practices för att signalera efter det att hela ticket gått klart?
Tack på förhand!
Comment