Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Winning Trading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ROC kanske skulle kunna användas. %-förändringen.

    Comment


    • #32
      Nja, det är väl lite olika sett att se en förändring

      ROC är väl C minus tidigare C delat med tidigare C, utryckt i %.

      Lutningen räknas på ett annat sätt men det kanske är svårt att använda beroende på att x axeln är en tidsskala?

      Känns som om lutning kunde vara ett bra sätt att bedömma styrkan ibland plus att det är lätt att se på skärmen mha olika MOv eller trendlinjer.

      Comment


      • #33
        Winning trading 2012

        Hej alla,
        Har i dagarna läst ut Tobbe Roséns bok och inhandlat Autotrader. Nu har jag hittat denna tråd och läst den med tillförsikt fram till slutet. Finns det någon som kan ge en aktuell status på den kod som senast är postad?

        BRB_67 gjorde en mycket bra sammanfattning av innehållet i WT. Läser man tråden verkar det vara lite arbete kvar, men inte så mycket för att få det att fungera bra i praktiken.

        Jag har kodat en del i andra språk och miljöer dock inte i NAT, men med lite hjälp från er och med lite inläsning, så att jag hoppas att jag kan hjälpa till mot att få en väl fungerande modell!

        /Fredrik

        Comment


        • #34
          Jag undrar också om det är någon som kört Winning Trading med framgång här?
          Med eller utan NAT

          Comment


          • #35
            Formler i OnlineTrader

            Hej, är det någon som har eller vet hur man kommer över formeln som OnlineTrader använder vid beräkning av EMA, alltså vanliga exponentiella medelvärden?

            Comment


            • #36
              Nej, verkar den skilja sig från NATs definition av EMA?

              Comment


              • #37
                Här nedan lite info. när jag sökte på ämnet.

                Exponential Moving Average Formula

                The Exponential Moving Average is calculated with the following formula (courtesy of stockcharts): EMA(current) = ( (Price(current) – EMA(prev) ) x Multiplier) + EMA(prev) Depending on the period you are using, the EMA will apply a percentage for how much the recent price action is weighted: For example, a 10-period EMA’s Multiplier is calculated like this: (2 / (Time periods + 1) ) = (2 / (10 + 1) ) = 0.1818 (18.18%)


                mer info:
                http://tradingsim.com/blog/exponenti...cal-indicator/

                Comment


                • #38
                  Tackar, vi har hittat en del själva nu ikväll. Det finns några olika vanligt förekommande definitioner på viktningen, och just nu stämmer inte NAT helt med TOT eller HKV. Vi fixar ett alternativ till så att man kan välja vilken variant man föredrar.

                  Comment


                  • #39
                    Är det någon som simulerat WT1 med framgång och fått till en baseline att börja labba med filter till?
                    Verkar som senaste version är rikards från inlägg 23:

                    Comment

                    Working...
                    X