Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lasttrade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lasttrade

    Rikard,
    kontrollerar lasttrade på ex buy bara innevarande dag eller om ex lasttrade buy skedde i förrgår, är det detta som lagras i lasttrade buy?

    Hur gör man om man vill att lasttrade bara ska läsas av för innevarande börsdag och ej gårdagens trade? någon kombination med date och intradayprefix?


  • #2
    Vad tror du Rikard?

    Comment


    • #3
      LastTrade returnerar tidpunkten även flera dagar tillbaka. Man kan filtrera bort decimaldelen och jämföra heltalsdelen från LastTrade med heltalsdelen från Date() som levererar systemtiden, och om det är samma vet man att avslut skett "idag".

      Int(LastTrade(B,D)) returnerar tex dagen då senaste köp skedde.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        LastTrade returnerar tidpunkten även flera dagar tillbaka. Man kan filtrera bort decimaldelen och jämföra heltalsdelen från LastTrade med heltalsdelen från Date() som levererar systemtiden, och om det är samma vet man att avslut skett "idag".

        Int(LastTrade(B,D)) returnerar tex dagen då senaste köp skedde.
        Blir detta ok Rikard?
        är tveksam med heltalsdelen på date och noll


        senast_kop:=Int(LastTrade(B,D))
        datum:=sub(int(Date()),0)
        kop_skett_idag:=EqV(senast_kop,datum)
        i60(kop_skett_idag)

        Comment


        • #5
          Det borde funka, men jag förstår inte varför du subtraherar bort noll från heltalsdelen? Det blir ju ingen skillnad, man kan lika gärna ta bort Sub-satsen. Vi kan ju kolla imorgon om det ser ut att stämma, det är bara att koppla scriptet till något papper som inte handlats på depån senaste dagen, och jämföra med något annat papper som har handlats. Då ska scriptet känna skillnaden och signalera SANT på ena och FALSKT på andra pappret.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Det borde funka, men jag förstår inte varför du subtraherar bort noll från heltalsdelen? Det blir ju ingen skillnad, man kan lika gärna ta bort Sub-satsen. Vi kan ju kolla imorgon om det ser ut att stämma, det är bara att koppla scriptet till något papper som inte handlats på depån senaste dagen, och jämföra med något annat papper som har handlats. Då ska scriptet känna skillnaden och signalera SANT på ena och FALSKT på andra pappret.

            Det fungerar inte, scriptet visar att köp skett idag fastän lasttrade är sell, dvs vi har gjort sell senast.
            Last edited by jorgeng; 2009-09-02, 13:04.

            Comment


            • #7
              Har det inte skett några köp idag alltså?

              Comment


              • #8
                Jag provade precis nu och visst funkar det. Jag provade på ett papper där det skett både köp och sälj och det signalerar på båda, alltså även om jag ändrar till LastTrade(S,D)

                På ett annat intstrument där det inte skett någon handel idag får jag ingen signal. Efter att jag skickat en order till marknaden får jag däremot signal igen, så det funkar.

                Comment


                • #9
                  Ok, det fungerar nu efter lite omkodande.

                  Comment

                  Working...
                  X