Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kurser från burgundy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kurser från burgundy

    Hej alla!

    Fråga 1)
    Kan man importera kurser från samma instrument t.e.x. Swedbank via handelsplatsen "OMX" och få in dem i listan (ja), men samtidigt importera Swedbank via handelsplatsen "Burgundy", så att jag får kurser liknande "Swedbank_omx" och "Swedbank_Burgundy", alltså två olika instrument?
    - Nordnet tillhandahåller ju Burgundy kurser...

    Fråga 2)
    Kan man se skillnad på orderdjupen i samma aktie på de 2 olika handelsplatserna... Alltså går det att skilja dem åt?

    Fråga 3)
    Går det att från Autostock köpa på Burgundy och sälja på omx?

    Fråga 4)
    För Er som sjösatt Era system... Hur lång tid tar det innan NON har bekräftat köp/sälj och Ni ser det i Autostock via parametrar?


    Vet inte om jag ställde frågan på rätt del av forumet, men i slutändan om jag får "JA" på fråga 1-3, så kommer det bli ett script av detta till slut ;-)
    Last edited by niclas_gbg; 2009-08-28, 16:13.
    NiclasGBG

  • #2
    Vi måste undersöka om det är möjligt att göra det du beskriver. Vi har inte provat själva ännu, och jag tror inte någon kund gjort det heller.

    Comment


    • #3
      Rikard detta är ju väldigt intressant då man kan skriva ihop något som alltid letar upp bästa köpkurs om det är möjligt och även säljkurs...

      Jag tror de flesta här inne "späckar" på omx terminen... Jag tror inte just den finns på Burgundy... Men alla aktier på omx30...
      NiclasGBG

      Comment


      • #4
        Jo det är klart intressant, det kanske finns kanonfina arbitrage-möjligheter också. Men sådant brukar alltid jämna ut sig.

        Det stämmer nog att de flesta kör OMX-terminen av våra kunder, men vi vet om ganska många som handlar aktier framgångsrikt också.

        Comment


        • #5
          Airbitraget är en del av "the juice"... Högfrekvenshandel är ju på tapeten...
          NiclasGBG

          Comment

          Working...
          X