Håller på med ett skript där strategin är att köpa när kursen underifrån korsar första timmens högsta kurs eller sälja när den överifrån korsar första timmens lägsta kurs. Ingen handel ska alltså kunna ske först timmen.
Jag villl sedan använda en flytande stoploss för att följa med i positiv kursriktining eller gå ur om den går tillbaka till triggernivån.
Eftersom man är nybörjare så finns det många frågetecken som jag hoppas få hjälp med. Just nu ser skriptet ut på följande sätt. Det är endast steg 1 för att gå in i marknaden som är implementerad. Kod för att få fram högsta och lägsta är delvis taget från formumet.
{Hämta ut första timmens högts och lägsta värde}
{----------}
period1:=EQV(INT(REF(d,1)),INT(d))
förstaTimmesGräns1:=AND(HHV(NOT(period1),2),period1)
DRAW(MULT(förstaTimmesGräns1,123),0,yqb)
i60(
hi=Find(förstaTimmesGräns1,20,Aref(h,1),1)
lo=Find(förstaTimmesGräns1,20,Aref(l,1),1)
DRAW(hi,1,gqb)
DRAW(lo,2,bqb)
{Kontrollera om nivåerna korsas}
köp=AND(HHV(CROSS(c,hi),2),GT(c,hi))
sälj=AND(HHV(CROSS(c,lo),2),LT(c,lo))
DRAW(MULT(sälj,123),3,bqb)
DRAW(MULT(köp,123),4,gqb)
)
{----------}
Nu används i60 för att få fram högsta och lägsta under period 1 (första timmen) men hur gör man om man vill att andra saker ska köras med kortare intervall. Kontrollen mot nivåerna vill jag ha på kanske 10 min basis. Får inte till det.
Är också osäker på hur det rent tekniskt exekveras när olika delar av skriptet jobbar med olika upplösning. Någon som kan förklara det?
Jag villl sedan använda en flytande stoploss för att följa med i positiv kursriktining eller gå ur om den går tillbaka till triggernivån.
Eftersom man är nybörjare så finns det många frågetecken som jag hoppas få hjälp med. Just nu ser skriptet ut på följande sätt. Det är endast steg 1 för att gå in i marknaden som är implementerad. Kod för att få fram högsta och lägsta är delvis taget från formumet.
{Hämta ut första timmens högts och lägsta värde}
{----------}
period1:=EQV(INT(REF(d,1)),INT(d))
förstaTimmesGräns1:=AND(HHV(NOT(period1),2),period1)
DRAW(MULT(förstaTimmesGräns1,123),0,yqb)
i60(
hi=Find(förstaTimmesGräns1,20,Aref(h,1),1)
lo=Find(förstaTimmesGräns1,20,Aref(l,1),1)
DRAW(hi,1,gqb)
DRAW(lo,2,bqb)
{Kontrollera om nivåerna korsas}
köp=AND(HHV(CROSS(c,hi),2),GT(c,hi))
sälj=AND(HHV(CROSS(c,lo),2),LT(c,lo))
DRAW(MULT(sälj,123),3,bqb)
DRAW(MULT(köp,123),4,gqb)
)
{----------}
Nu används i60 för att få fram högsta och lägsta under period 1 (första timmen) men hur gör man om man vill att andra saker ska köras med kortare intervall. Kontrollen mot nivåerna vill jag ha på kanske 10 min basis. Får inte till det.
Är också osäker på hur det rent tekniskt exekveras när olika delar av skriptet jobbar med olika upplösning. Någon som kan förklara det?
Comment