Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scrip för stängning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hm, hur ser blankscriptet och vinsthemtagningscriptet för blankning ut? Vi får ta och lus-kolla det där med cell 500.

    Comment


    • Så här ser de ut

      Blankscriptet:Berra blank
      ejstängning:=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),13)
      oscillator:=Osc(c,3,20,s)
      oscner:=Lt(LlvBars(oscillator,2),1)
      momentum:=Mo(14)
      momner:=Lt(LlvBars(momentum,2),1)
      ejkort:=Ge(Portfolio(v),0)
      släpporder:=Eqv(GetGVar(500),1)

      {Minutfilter}
      tidnu:=Frac(DATE())
      totalt:=Mult(tidnu,1440)
      rest:=Int(Mod(totalt,30))
      tidsignal:=Gt(rest,28)
      i30(
      blank1=And(And(And(oscner,momner),ejkort),släpporder)
      blank2=And(blank1,ejstängning)
      draw(mult(blank2,20),3,rsbF)
      Mult(And(blank2,tidsignal),20)
      )

      Stäng blank:
      gräns:=4
      entry:=LastTrade(S,P)
      vinst:=Lt(c,Sub(entry,gräns))
      innehav:=Lt(Portfolio(v),0)
      momentumupp:=Lt(HhvBars(mo(14),2),1)
      i1(
      exit=And(And(vinst,innehav),momentumupp)
      SetGVarIf(0,500,exit)
      Mult(exit,10)
      )
      Berra

      Comment


      • Det ser ju helt klart ut som att det är korrekt, så jag funderar på om det finns nåt annat script som programmerar cell 500 anslutet?

        Du kan testa värdet i cell 500 med följande lilla script:

        ok:=Eqv(GetGVar(500),1)
        Draw(Mult(ok,30),2,bsvF)

        Om värdet är 1 får du blå flaggor i volymfältet. Om exit-scriptet spärrar korrekt ska flaggorna försvinna direkt efter exit-signal, och i så fall ska inte entry-scriptet kunna signalera.

        Om flaggorna inte försvinner får vi undersöka vidare.

        Comment


        • Det blev blå flaggor dit förstog jag men sedan...?
          "Om exit-scriptet spärrar korrekt ska flaggorna försvinna direkt efter exit-signal, och i så fall ska inte entry-scriptet kunna signalera."
          När kan jag se detta i morgon ? Nu är vi en liten bit över mitt kunnande...
          Last edited by Berra; 2009-11-24, 20:08.
          Berra

          Comment


          • Nej det fungerar inte scripten kopplar inte ur


            091126
            09:29 ORDER "sl) Bertils blank med stäng 17.17 OMXS309L" kurs 960.2500
            09:29:09 Order skickad!
            10:09 ORDER "sl) Stäng blank 10 pkt vinst OMXS309L" kurs 957.0000
            10:09:09 Order skickad!
            10:29 ORDER "sl) Bertils blank med stäng 17.17 OMXS309L" kurs 955.7500
            10:29:09 Order skickad!
            11:59 ORDER "sl) Bertils köp med stäng 17.17 OMXS309L" kurs 957.0000
            11:59:09 Order skickad!
            11:59 ORDER "sl) Bertils köp med stäng 17.17 OMXS309L" kurs 957.0000
            11:59:21 Order skickad!
            Berra

            Comment


            • Ska jag logga in och kolla?

              Idag var det ju tur att du fick ny position igen.

              Comment


              • knappast
                15:59 ORDER "sl) Bertils blank med stäng 17.17 OMXS309L" kurs 945.2500
                15:59:16 Order skickad!
                16:56 ORDER "sl) Stäng blank 10 pkt vinst OMXS309L" kurs 942.0000
                16:56:10 Order skickad!
                För den låg ju på köp utan att fungera för jag tror att det där lilla scrptet med blåa ben spärrade signaler men det gick ju på köp men när jag plockade bort det lilla så ändrade ju positionen eller hur fasen det nu är börjar tröttna på vinst scriptet men det är ju synd för meningen är att det ska ligga på ca 7 pkt och det hade ju kunnat fungera i dag men i provhänsende har jag ställt ner det till 3 pkt så långt är det ju rätt men det stänger inte av scripten och då blir det mer fel ung som bara stopp, och det var inte min mening.
                Tror du att det går att hitta vad som är galet?
                Ja du får gärna logga in och kolla
                Last edited by Berra; 2009-11-26, 17:27. Anledning: Såg att det var lite slarvigt skrivet
                Berra

                Comment


                • Jag har varit inne och kollat, och det stod mycket riktigt fel eftersom entryscripten ville ha värde 0 för att släppa order medan de andra scripten använde 1 som värde för order. Det är fixat, och dessutom bytte jag till cell 501 för att undvika att något script ligger kvar på en gammal termin eller liknande och "stör".

                  Comment


                  • Det var jag som ställde den på 0 för det ritade inte efter nio sen handlade AT men det vete... om det fungerar över huvud taget tycker inte den följer signalerna och ändrar när det ska och ligger åt fel håll...men kann det bero på att du ändrat till ettor vid 11 men det har handlat efter....
                    jag har plockat bort allt får titta i helgen vad tusan det är för fel precis som om jag skulle kunna se det
                    Berra

                    Comment


                    • Kolla så att alla script tolkar 1 och noll likadant. Som det var när jag tittade nu senaste efter ändringen gäller 1=släpporder och 0=spärra ny order.

                      Det stämmer också med det som exit-scripten sätter i cellen vid signal, dvs en nolla.

                      Comment


                      • Jag får inte detta att fungera, det är något som är fel eller fattas. Det skall sätta 0 i cellerna de första 5 min. efter börstart. Vad söker " tittabakåt " t.ex. ?

                        nollställ:=Not(eqv(int(ref(d,tittabakåt)),int(d)))
                        i5(
                        SetGVarIf(0,500,nollställ)
                        SetGVarIf(0,501,nollställ)
                        )

                        Comment


                        • {verkar fungera, annars vet bossen bättre}

                          tittabakåt:=1
                          nollställ:=Not(eqv(int(ref(d,tittabakåt)),int(d)))
                          draw(mult(nollställ,30),3,bsbF)
                          i5(
                          SetGVarIf(0,500,nollställ)
                          SetGVarIf(0,501,nollställ)
                          )

                          Comment


                          • Jag får ju blå flagga så det fungerar antagligen, tack för hjälpen.

                            Comment


                            • Det blev inte som beräknat, är tydligen aktivt hela dagen och inte de första 5 min. Har provat en mängd varianter men får inte till det.

                              Comment


                              • Syns det grafiskt att det är aktivt hela dagen, eller bara i värdena i cellerna?

                                Comment

                                Working...
                                X