Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scrip för stängning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ajdå, men vad var det som gick fel? Kopplade bort fel script?

    Comment


    • #32
      Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
      I dag blev det lite tokigt lät stoppen stoppa ur strax före fem med +11 punkter, plockade bort scripten för att inte få fler aff trodde jag. 11 min över fem köper AT kommer stäng positionen 17.18 helt riktigt vänder det till noll, för att tio sek senare gå på köp igen och sälj och köp osv
      hör detta i min mobil har en stund kvar innan jag är hemma för att stänga men för sent jag tappade 4 pkt på detta plus sex affärer i onödan för jag tog bort fel script. men plus 7 punkter var inte fy skam det heller. Men nu ligger jag i marknaden med tre köpta till i morgon, vad nu det ger?
      Jag har råkat ut för detsamma att NN inte hinner datera upp depån vid Exit 17:18, lägg in de här xk-scripten så fixar det sig till nästa gång.

      xk) Delay köp

      tidspärr:=1
      lt1:=LastTrade(B,D)
      antal:=LastTrade(b,3)
      minSedanKöp:=mult(sub(date(),lt1),1440)
      köpavslut:=And(Not(Eqv(Portfolio(v),antal)),Eqv(Portfolio(v),0))
      ok1=Or(Gt(minSedanKöp,tidspärr),köpavslut)
      And(ok1,Gt(minSedanKöp,1))

      xk) Delay sälj

      tidspärr:=1
      lt1:=LastTrade(S,D)
      antal:=Lasttrade(s,4)
      minSedanSälj:=mult(sub(date(),lt1),1440)
      säljavslut:=And(Not(Eqv(Portfolio(v),antal)),Eqv(Portfolio(v),0))
      ok1=Or(Gt(minSedanSälj,tidspärr),säljavslut)
      And(ok1,Gt(minSedanSälj,1))

      Comment


      • #33
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Ajdå, men vad var det som gick fel? Kopplade bort fel script?
        Förklaring: Eftersom jag inte riktigt begripit och hunnit med de script du hjälpt mig med i början av tråden, förstår inte riktigt vad de gör och fick inte dem att rita när jag bara bytte mina som fanns till de nya i modellerna, så har jag tillfälligt kört med de jag har och så har jag ett annat som stänger depån 17.18 för att inte köp/sälj ska komma efter så måste jag plocka ur modellerna mina köp och sälj men tog fel igår råkade ta ur Multi kort istf. berra köp och oscillplus moment stod på upp efter fem så med rätta skulle modellen köpa men nollaren skulle ju oxå nolla så där gick det fram och till baka och jag satt i bilen och kom inte åt förrän 17.22 och då var det försent min sälj avvisades av marknaden. Men som tur var gick det upp första halvtinmman så jag hade stopp och glid på och fick 4.5 pkt plus. Men sedan kunde jag inte vara med mer i dag pga NN. Synd för det hade blivit riktigt bra på em. Men så är det ju "När det regnar manna från himmelen då har den fattige ingen sked".
        Om du hinner kanske du kunde förklara vad det betyder som du lagt in i skripten så de inte ska handla efter 17.17. jag ska göra iordning modeller av dem nu i helgen då har jag tid.
        Berra

        Comment


        • #34
          Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
          Jag har råkat ut för detsamma att NN inte hinner datera upp depån vid Exit 17:18, lägg in de här xk-scripten så fixar det sig till nästa gång.

          xk) Delay köp

          tidspärr:=1
          lt1:=LastTrade(B,D)
          antal:=LastTrade(b,3)
          minSedanKöp:=mult(sub(date(),lt1),1440)
          köpavslut:=And(Not(Eqv(Portfolio(v),antal)),Eqv(Portfolio(v),0))
          ok1=Or(Gt(minSedanKöp,tidspärr),köpavslut)
          And(ok1,Gt(minSedanKöp,1))

          xk) Delay sälj

          tidspärr:=1
          lt1:=LastTrade(S,D)
          antal:=Lasttrade(s,4)
          minSedanSälj:=mult(sub(date(),lt1),1440)
          säljavslut:=And(Not(Eqv(Portfolio(v),antal)),Eqv(Portfolio(v),0))
          ok1=Or(Gt(minSedanSälj,tidspärr),säljavslut)
          And(ok1,Gt(minSedanSälj,1))

          Ali, vad gör dessa och hur skulle dessa kombineras med de jag har?
          Som du har märkt så har de scrip Rikard hjälpte mig med gått riktigt kanon senaste månaden. jag har ju faktiskt inte anvät dem sedan vi gjorde dem, var det förra våren kommer inte riktig ihåg? Jag har ju kört Wampa sedan januari till aug med gott resultat men sedan brast ju fördämningen och det började rinna snabbt ut ur depån, så jag började titta på idén som jag hade med mina script och de visade sig funka mycket bra när jag jämförde med annan statistik så var det på 10 dagar bara en minusdag medan annat låg minus tror jag varje dag. Jag kör dem på 30 min och öppnade upp så de bara var stängda de första 10 minuterna resten fick oscill och moment kurvan ta hand om. Plus att jag har Multi stoppen kopplad som säkerhet oxå.
          Brukar ställa den på stop med bara 2 pkt går det åt fel håll med en gång så ska den ur för den går ju in snart igen eller så har jag gliden på 2-3 pkt när det kommit en bit åt rätt håll. Då den smäller till så har jag räddat någon tusing eller två. Står det rätt till så kommer modellen igen när det pekar åt något håll eller så gör jag som jag skulle gjort i går koplar ur modellerna och sitter nöjd i båten.
          Berra

          Comment


          • #35
            Hej Berra. Jag har använt en kombination av dina och ett Breakout-system med en Trailing-stopp under de senaste dagarna och begränsat mina förluster samtidigt som vinsterna ökat ganska mycket. Av detta drar jag slutsatsen att det är minst lika viktigt att minimera förluster som att göra vinster, kanske viktigare. Se bild hur du lägger in scripten, samma för sälj men använd " Delay sälj " där.
            Ha en fortsatt bra trading.
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Hej Ali

              Hur får du till de här miniatyrerna bilderna?

              Magnus

              Comment


              • #37
                Print Scren klistra in i ett program t.ex." http://www.irfanview.com/ " markera, klipp ut och klistra in sedan spara som.

                Comment


                • #38
                  Hej Rikard
                  Nu har jag gjort nya ordermodeller vill kolla med dig så jag gjort rätt. Ordermodellerna för Berra köp/Sälj är samma som tidigare som jag kopierat och ändarade namn och bytte ut till de nya scripten med ändelsen på första raden ...frach ..13 där jag tolkar att 13 minuter före 17.30 alltså 17.17 efter det tillåts inga affärer från ordermodellen.
                  Sedan har jag gjort en ordermodell med:

                  "innehav:=Gt(Portfolio(v),0)
                  stängning:=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),13)
                  exit:=And(stängning,innehav)
                  Mult(exit,10)"

                  med detta scriptet som kollar om det finns köpta och i så fall skall de säljas m.a.o sälj sekvens och va) skriptet Abs(portfolio(v)) som kollar innehavet är det köpta så sälj rubbet Limit aktuell köpkurs -0.25kr. Och tvärt om med det andra scriptet.

                  Låter detta riktigt?
                  Berra

                  Comment


                  • #39
                    Det låter väldigt rimligt!

                    Comment


                    • #40
                      Jag har ställt ner antal till 1 kontrakt för att se att allt fungerar i morgon.
                      Men du det ritar konstigt från scripten de gröna och de röda viker sig upptill in mot föregående och när det varit ett par perioder och det byter färg viker det bakåt till senaste period. Plus att det blir ett streck som tak på grön och även binds ett tak över rött. har kanske ingen betydelse men det kom med de nya förändrade scripten.
                      Berra

                      Comment


                      • #41
                        Har du möjlighet att posta en skärmdump?

                        Comment


                        • #42
                          Kan tyvärr inte göra det på min maskin, kortkomando funkar inte för särmdump vet inte varför. Om det inte finns annat sätt att få till en dump jag kör ju Windows XP på min Mac därför är vissa komndo inte 100. på macen är det komando skift 4 som är dump men det är något annat på Windows som jag inte kommer ihåg. Men det funkar inte med det komandot. Jag vet inte om det finns något i menyerna som är skämdump?
                          Berra

                          Comment


                          • #43
                            Hmm....Print Screen brukar funka men det kanske inte finns på MAC?

                            Kanske går att fota skärmen med en mobil och maila fotot....

                            Comment


                            • #44
                              Det ser ut som om det inte blir några röda/gröna markeringar efter 17.17 ?
                              För när jag startar At så visas det inga köp/sälj kan det vara så att det int är något pga. tiden?
                              Berra

                              Comment


                              • #45
                                Du får ju signal från exit-scripten efter kl 17:17 så de ritar ner skärmen efter den tidpunkten beroende på ditt aktuella innehav.

                                Kan vara bra att kryssa bort "Visa som flagga" och liknande så du slipper det.

                                Comment

                                Working...
                                X