Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Optimeringsbänken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Optimeringsbänken

    Hej har sett i andra trådar om optimeringsbänken och även letat efter den i dokumentationen utan resultat.

    Jag tror att jag fattar syntaxen som jag sett i andra trådar:

    t.ex.
    nSellFactor:=0.0015 {opt(0.0009,0.004,0.0001)}
    Funktionen: opt(från-värde,till-värde,steg) är en kvalificerad gissning.

    Hur som helst behöver jag testa några ingående parametrar. Var finns doukmentation (eller tråd) och var finns funktionen i autostock?
    NiclasGBG

  • #2
    Det finns en del dokumentation i hjälpfilen som ligger i Autostock Trader-katalogen på Skrivbordet. En bit ner på första-sidan ligger avsnittet om Analysbänken och Optimeringsbänken med en länk till texten. Där beskrivs syntaxen och hur det hela fungerar.

    Comment


    • #3
      Aha... Tack för tipset

      Ett dollartecken saknades...

      Grymt bra funktion... Tror jag... Min dator tänker fortfarande....
      Last edited by niclas_gbg; 2009-10-18, 17:57.
      NiclasGBG

      Comment


      • #4
        Fick du ut nåt vettigt av körningen?

        Comment


        • #5
          Fick tag i bra parametrar

          Det tog lite tid och filen "Vinst.txt" blev på 35 MB...

          Jag såg att vinstrapport var betydligt mindre 1.5 MB som var en slags sammanfattning, fast i mitt fall skapligt mycket läsning.

          Jag exporterade vinstrapporten till Excel och trixade lite för att få fram/hitta den bästa testkörningen i mängden data.

          Finns det någon genväg för att få fram "bästa resultat" (förutom att minska antalet parametrar)? Eller finns det någon "reg.exp" funktion?

          Hur som helst jättebra funktion som kommer spara mycket tid för mig...
          NiclasGBG

          Comment

          Working...
          X