Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubbla ordrar samtidigt och orderläggning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dubbla ordrar samtidigt och orderläggning

    Hej igen Ricard.

    Jag försöker inte generera så många trådar som möjligt idag... Men jag hade idag lite olika saker att fråga men med helt olika ämnen...

    Är det möjligt att lägga dubbla ordrar på 2 helt olika aktier samtidigt (ibland 3) och när jag vill sälja lägga dubbla ordrar ock kanske trippla ordrar (tre olika aktier)?

    Det jag vill kolla med dig är hur Nordnet reagerar, vid en sådan orderläggning.

    Dessutom undrar jag om "fill and kill" funkar vid order. Helst via en signal som returneras från Nordnet så att jag kan bevaka att båda kommer att gå igenom. Finns det ett annat sätt för att försäkra sig om att båda går igenom?

    Ett sätt är ju orderdjupet. Om jag vill köpa 10 st. av aktie1 och 20 st. av aktie2, så måste jag kolla att detta är genomförbart och att så många aktier erbjuds vid min orderläggning. Fungerar orderdjupsfunktionen fortfarande eller hur kan man göra?

    Alternativt om bara ena aktien blir köpt eller såld (hela ordern med de båda aktierna blir inte genomförd) hur jag får reda på det och kan ta hand om det programmeringstekniskt? Det jag är ute efter är en slags felhantering vid sådana situationer som garanterat kommer att uppstå.
    NiclasGBG

  • #2
    Flitiga forummedlemmar har vi ju såklart inget emot!

    Ett sätt att lägga order samtidigt i olika aktier är att styra individuella ordermodeller anslutna till dessa via globala celler. Cellvärde 1 kan tex betyda "gå lång". Cellvärde 2 kan stå för "gå kort" osv.

    Däremot att lägga flera order i samma aktie på olika nivåer, det går ju att göra men det luriga blir att veta när det löser ut. Enda sättat att se vad som händer är att läsa av Portfolio(v) och kanske jämföra med något börvärde som tex kan lagras i en annan global cell. i dagsläget går det inte att makulera order scriptstyrt, annat än att man kan låta ordermodellen radera utestående order innan ny läggs. Det finns kryssalternativ för det i Ordermodell-dialogen.

    Att läsa orderdjupet är heller inte möjligt i dagsläget, vi testade det i realtidsversionen mot Trader FK för några år sedan däremot.

    Men det är kanske en användbar finess till framtida versioner. Ska lägga till det på listan.



    Comment

    Working...
    X