Jag använder följande script (se nedan) för att få stängningsdata på en aktie, genom att spara undan det "när det händer".
Det som är synd, är att detta blockerar ett lokalt data som jag får spara med mig för varje loop/stapel och jag behöver använda lokala data (0 - 9) till annat.
Finns det något sätt att ta fram gårdagens slutkurs direkt???? (Du får inte använda globala minnesreferenser/data)?
Bakvägen hade det gått om jag kunde få fram data för "Diff" eller "Diff %" som redovisas i kurslistorna t.ex. "aktuell kurs/close" - "diff" = gårdagens stänging
OBS: Jag har redan samtliga 3 extraobjekt upptagna, så jag kan inte använda dagskurser från gårdagen {@A(0,xxxx)} med Cmpref(c,0,A)... Vilket hade varit ett sätt...
Så här gör jag nu vilket känns omständigt:
----------------------------------------------------
{Slutkurser}
GetSH:=17
GetSM:=27
GetSTime:=ADD(MULT(GetSH,60),GetSM)
GetEH:=17
GetEM:=28
GetETime:=ADD(MULT(GetEH,60),GetEM)
{Nuvarande tid}
TimeNow:=MULT(frac(d),1440)
I1(
{Tar dagsstängning}
nClosingTime=And(GE(TimeNow,GetSTime),LE(TimeNow,GetETime))
nStoreOMX=retval(if(nClosingTime,nQuoteOMX,getval(2)),2)
...
...
)
nQuoteOMX är close på omxs30 och lokalt data 2 sparar undan detta
Det som är synd, är att detta blockerar ett lokalt data som jag får spara med mig för varje loop/stapel och jag behöver använda lokala data (0 - 9) till annat.
Finns det något sätt att ta fram gårdagens slutkurs direkt???? (Du får inte använda globala minnesreferenser/data)?
Bakvägen hade det gått om jag kunde få fram data för "Diff" eller "Diff %" som redovisas i kurslistorna t.ex. "aktuell kurs/close" - "diff" = gårdagens stänging
OBS: Jag har redan samtliga 3 extraobjekt upptagna, så jag kan inte använda dagskurser från gårdagen {@A(0,xxxx)} med Cmpref(c,0,A)... Vilket hade varit ett sätt...
Så här gör jag nu vilket känns omständigt:
{Slutkurser}
GetSH:=17
GetSM:=27
GetSTime:=ADD(MULT(GetSH,60),GetSM)
GetEH:=17
GetEM:=28
GetETime:=ADD(MULT(GetEH,60),GetEM)
{Nuvarande tid}
TimeNow:=MULT(frac(d),1440)
I1(
{Tar dagsstängning}
nClosingTime=And(GE(TimeNow,GetSTime),LE(TimeNow,GetETime))
nStoreOMX=retval(if(nClosingTime,nQuoteOMX,getval(2)),2)
...
...
)
nQuoteOMX är close på omxs30 och lokalt data 2 sparar undan detta
Comment