Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stoch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stoch

    Har sökt på forumet och testat själv men får inte till en ritning av stochastic i analys 1 enligt vanliga standard parametar precis som den inbyggda stochasticen i AT. Kan någon hjälpa mig med en enkel mall för detta?
    "Nothing noble is done without risk." - André Gide

  • #2
    Hur vill du att det ska rita? Tänkte du köra med den vanliga Stoch(14) eller liknande? Det går ju även att beräkna stochastic (med Stoc-kommandot) på andra dataserier, tex

    STOC(Mov(c,5,s),14)

    som beräknar stochastic 14 perioder på 5 perioders glidande medel.

    Om du lägger det som ett script med inställningarna:

    Område=Analys 1
    Skalning=Automatisk
    Visa graf som flagga = ej kryssad

    och slår på Analys 1 till vänster i knapplisten så bör du få något liknande kurvan på bilden.



    /Rikard
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Jag försöker förklara igen. Jag vill bara ha en kod som jag kan sätta in de vanliga standardvärdena för stochastic (%K, %D och medel). Precis som i den inbyggda stochastic i AT. Jag vill sedan kunna rita ut dessa två linjer med draw. Om jag skriver in samma värden vill jag alltså ha en kopia av stochastic i analys 1.

      Detta låter ju förstås idiotiskt men jag ska bara använda det visuella under programmeringsskedet sedan kommer värdena bara användas i skriptet. Jag är inte så haj på stochastic och fick inte till det så att jag kände att jag gjort rätt. Förutsatte att många före mig klurat på detta.
      Attached Files
      Last edited by SalK; 2009-10-29, 11:59.
      "Nothing noble is done without risk." - André Gide

      Comment


      • #4
        stoch formel +M+D

        Är det så här du menar. tror det här ritar det du frågar efter i Analys 1.
        Du kan även rita det i stochområdet o se att det motsvarar de kurvor inbyggda stochen ger där=rätt. Sätt bara in dina värden. detta ex ger kurvor för 12,3,5

        Sper:=12
        Mper:=3
        Dper:=5
        s1:=stoch(Sper)
        s2:=mov(s1,Mper,s)
        s3:=mov(s2,Dper,s)
        DRAW(s2,1,gsa)
        DRAW(s3,2,gsa)

        MVH
        Ola

        Comment


        • #5
          Jag har bara hunnit testa lite men det verkar vara exakt det jag ville! Tack så mycket Ola att du tog dig tid och hjälpte mig!
          "Nothing noble is done without risk." - André Gide

          Comment

          Working...
          X