Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antal anrop - Fler än 200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Antal anrop - Fler än 200

    Jag har ofta problem när jag scriptar att jag slår i taket beträffande anrop.

    Går det att på något sätt öka denna parameter från 200 till fler?

    - Visst jag kan dela upp scripten i flera och kommunicera med globala variabler mellan scripten, men då kan jag inte backtesta/testa modellen...
    NiclasGBG

  • #2
    Det är inga problem, parametrarna går att ställa i Inställningar > Preferenser > Övrigt.

    Sätt upp dem till kanske 50000 i max stack och 2000 i anrop så bör det räcka ett bra tag.

    Comment


    • #3
      Suveränt

      Jag kan tänka mig att 200 st. är för att skydda användaren fr. att få slut på minne...

      Jag ska prova... tackar... tackar
      NiclasGBG

      Comment


      • #4
        Max antal anrop

        Mitt skript går över max antal anrop (1000). Går det att höja denna nivå och var gör jag i så fall det?

        Comment


        • #5
          Inga problem, du kan höja värdena i AutostockTrader.ini:

          [BörsGlobalt]
          Scriptmaxstack=50000
          Scriptmaxcalls=200


          Bara att öka på till önskad gräns och starta om NAT.

          Comment


          • #6
            Jag har utfört ändring enligt ovan och startat om. Max antal anrop var tidigare satt till 200 nu 2000. Enligt felmedelandet är max antal både tidigare och nu (1000).

            Jag får fortfarande felmeddelande över 1000 anrop.

            Bifogar skärmdump på AutostockTrader.ini och felmeddelande efter ändring.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Hm, skumt. Jag får kolla om det inte går att öka mer än till 1000. Prova gärna att ta bort något villkor och se om det hamnar under gränsen. Kanske göra minnesreferens av ytterligare någon rad?

              Comment

              Working...
              X