Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cmpref

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • cmpref

    Jag försöker bygga ett script i 30 minuters upplösning och som tar hänsyn till vissa parametrar i dagskurser. Eftersom att jag vill köra backtesting kan jag inte använda SetGvarIf. Det blir omständigt om man vill använda fler parametrar.

    Finns det något enklare sätt eller går det bara att använda konstanter som c,l,h osv med cmpref

    Det går inte att använda cmpref(c,0,A) intraday eftersom att c då ligger före i tiden. Går det att flytta punkterna ett steg framåt vid livekörning.


    test1:=cmpref(c,0,A)
    test2:=aref(test1,1)
    test3:=aref(test1,2)
    test4:=aref(test1,3)
    test5:=aref(test1,4)
    test6:=aref(test1,5)
    test8:=div(add(add(add(add(test2,test3),test4),test5),test6),5)

    i30(
    mult(test8,1)
    )

    {@A(0,OMX Stock )}

  • #2
    Måste nog ha något mer konkret exempel tror jag. Cmpref() är tänkt att användas för att plocka in C,L,H,O,V från något annat papper, eller det man har anslutet för tillfället. Dessutom går det att göra det i vilken upplösning som helst, så man får ganska mycket möjligheter tycker jag.

    Comment


    • #3
      nöjd nu

      Jovisst, det går att göra mycket med cmpref. Jag provade först med
      cmpref(mov(c,5,s),0,A) och började använda aref för varje dag med add. Sedan såg jag att det går att använda följande:

      test1:=cmpref(c,0,A)
      test2:=mov(aref(test1,1),5,s)

      Comment


      • #4
        hoppsan bara typo i formeln

        Jovisst, det går att göra mycket med cmpref. Jag provade först med
        cmpref(c,0,A) och började använda aref för varje dag med add. Sedan såg jag att det går att använda följande:

        test1:=cmpref(c,0,A)
        test2:=mov(aref(test1,1),5,s)

        Comment

        Working...
        X