Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söka igenom globala variabler efter värden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Söka igenom globala variabler efter värden

Jag undrar om det finns något smart sätt att söka igenom globala (eller lokala) variabler efter värden????

I programexemplet nedan (som fungerar) så testar jag en mängd globala variabler om "Close" precis passerat värdet på en global variabel.

Om den har gjort detta så adderar ett (1) till en annan variabel (ej global eller lokal)... I slutet så sammanräknas alla variabler (nValXX1 & nValXX2 o.s.v.) i scriptet för att kontrollera om någon global variabel har blivit passerad, alltså totala summan (av alla globala variabler) ska bli större än ett (1)...

Finns det möjligheter med hjälp av funktionen "Find" att göra detta... Jag vet att du löst mycket med hjälp av denna funktion????

Det som skulle vara perfekt vore att testa t.ex. fr. global nr 100 till global nr 200 mot "Close"...

Funkar detta så skulle det förkorta mitt script med ett par hundra rader och öka prestandan i datorn betydligt

En for-loop skulle minimera till 3 rader.

Program exempel idag:

nGlobInitC:=700
    nOneX:=1
    nZeroX:=0

i1(
    nFixXX1=retval(nOneX,2)
    nValXX1=If(And(Gt(C,GetGvar(Add(getval(2),nGlobInitC))),Lt(Aref(C,1),GetGvar(Add(getval(2),nGlobInitC)))),nOneX,nZeroX)
    nFixXX2=retval(Add(getval(2),nOneX),2)
    nValXX2=If(And(Gt(C,GetGvar(Add(getval(2),nGlobInitC))),Lt(Aref(C,1),GetGvar(Add(getval(2),nGlobInitC)))),nOneX,nZeroX)
    nFixXX3=retval(Add(getval(2),nOneX),2)
    nValXX3=If(And(Gt(C,GetGvar(Add(getval(2),nGlobInitC))),Lt(Aref(C,1),GetGvar(Add(getval(2),nGlobInitC)))),nOneX,nZeroX)
    {---------------Fortsättning kod--------------}
    Last edited by niclas_gbg; 2010-03-02, 19:34.
    NiclasGBG

Klart imponerande scriptning!

Tyvärr tror jag inte det går att "scanna" igenom ett gäng globala variabler på något smidigare sätt, men precis som du säger skulle vi kunna ha nytta av något i stil med For/Next-loopar osv.

Kanske något för framtida utveckling!

Comment

Working...
    X