Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytande stoploss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hej o Tack för all hjälp!
    Det har börjat fungera lite nu

    Om jag använder mig av i5 i skriptet ligger signalen i 5 min. dock kommer det ibland falska signaler som triggar skriptet bara i 10 sec eller likande. Därför undrar jag om man kan skjuta på orderläggningen en minut, eftersom den riktiga signalen fortfarande kommer visa sant då medan den falska hoppar man över. använder man sig då av xk) skript?

    Comment


    • #32
      Ofta blir det så att villkoren uppfylls under några sekunder mitt i en period. Det finns olika sätt att hantera det, antingen lägger man till villkor som gör att en signal som bildas "mitt i" en 5-minuterperiod ligger kvar resten av perioden, eller så kan man blockera allt som händer innan tex sista minuten, eller x antal minuter in i perioden.

      Tex kan följande kodsnutt vara användbar:

      tidnu:=Frac(DATE())
      totalt:=Mult(tidnu,1440)
      rest:=Int(Mod(totalt,5))
      tidsignal:=Ge(rest,4)

      "tidsignal" blir sant först när man befinner sig i sista minuten i varje 5-minutersstapel. Det går att ändra så att man tex bara blockerar bort signal de två första minuterna eller liknande.

      Comment


      • #33
        Men tyvärr är det så att om man får en signal den sista sec. i fjärde minuten så köper/säljer man på något som bara försvann. har sett detta en massa gånger. Går det inte att starta någon form av timer vid signal och köpa/sälja t.ex när signalen varat i 5 min kontinuerligt annars går modellen tillbaka till 9A.

        Comment


        • #34
          Om du kör med det här så finns signalen alltid kvar.

          Denna kod kollar om föregående stapel stängde med signal och signalerar i så fall direkt vid öppning av ny stapel.

          Exempel:

          Köp:=Macd(b)
          i5(
          signal=aref(köp,1)
          signal
          )

          Comment


          • #35
            Hej Rikard

            Kan jag använda stoploss skriptet i olika skript på andra aktier samtidigt utan att de stör varandra?
            Eftersom idag använder den getval 3 och 4 måste jag då ändra dem till exempelvis till 5 och 6 för att köra på ett annat papper så att de inte stör varandra?
            Last edited by bombaybom; 2010-04-12, 15:13.

            Comment


            • #36
              Det går fint eftersom de "lokala" cellerna är unika per instrument. Du kan alltså använda tex Getval 3 och 4 för alla aktier samtidigt.

              Comment


              • #37
                ok det var skönt att höra. dock är det då något annat som är problem då.
                jag använder mig av stoplossen som tidigare, och den larmar samtidigt som mitt köp skript gör det. men dessa syns bara i larm fönstret och inte i diagrammet bland de andra singnalerna. vad tror du det är som spökar?

                Comment


                • #38
                  Hm, omöjligt att säga utan att se scripten. Du får gärna maila dem till oss om du inte vill lägga ut dem på forumet.

                  Comment

                  Working...
                  X