Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Programmet crashar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Programmet crashar

Hej Richard,

Tack än en gång för datumfunktionen...

Jag har gjort ett program som sparar köp i i första delen av globala variabler och sedan sälj i den andra delen (datumdelen som även är float) och det funkar. Delar jag programmet i 4 st. fjärdedelar (bull-köp, bull-sälj, bear-köp, bear-sälj), så är även det funktionellt. Funktionen är att jag triggar på omxs30 och skickar över signalerna till Xact bear resp. Xact bull. Även backtestning funkar...

Men genom att jag vill ha viss logic mellan köp/sälj i bull och bear dessutom vill jag ska kunna backtesta (får plats med 200 affärer på både bull och bear globalt i scriptet), så måste alla delar läsas in som en "klump"... och tyvärr krashar det...

Jag har del-syntaxcheckat och programmet fungerar (i 4 delar)... Jag har satt 4500 anrop då jag tror att anropen ligger runt 4000 st...

Jag skickar med scriptet så ser du vad som kanske om det är någon inställning som jag måste ändra på????

--------------

Märkte precis att inte ens forumet ville ta emot scriptet för det var för stort
    Jag lägger det i en textfil...
    Attached Files
    NiclasGBG

Jösses vilket script!

Har inte hunnit kolla så noga, men det är inte över 512 minnesreferenser va?

Comment

Minnesreferenser

Tja, det är totalt 400 minnesreferenser... Men jag använder även datumdelen... Om det räknas blir det 400 x 2 alltså 800 anrop?

Men än så länge sker ingen sammanlänkning så det blir 200 + 200 + 200 +200 och ändå kraschar det...

Jag kan minimera till 125 affärer (125 x 4) och det borde vara tillräckligt...
      NiclasGBG

Comment

Gjort en fix

Gjorde en uppåträknare blev 1/200 del så stort istället... Begränsningen ligger i att överliggande (OMXS30) måste ha exakt samma antal perioder som underliggande (BULL/BEAR) annars hamnar scriptet i otakt (hittar aldrig den första affären)...

Så ursprungsplanen med gigantscript föredrar jag om det är möjligt...
        NiclasGBG

Comment

Snyggt jobbat!

Jag gissar helt klart på att det är antalet minnesreferenser som ställer till det, och om du kan prova att reducera det till kanske hälften för att testa så får vi ju svaret.

Comment

Working...
          X