Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aktiv - befintliga order makulera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktiv - befintliga order makulera

    Jag håller på och testar en modell som använder aktiv-befintliga order makulera. Det fungerar oftast bra, men ibland ligger en order kvar och det blir två ordrar i samma riktning.

    Modellen köper en halv position, sedan läggs en order direkt för köp av en halv position på ett lägre pris. Samtidigt om vissa villkor är uppfyllda läggs en säljorder på en halv position till ett högre pris. Jag tyckte att jag i Wintrade såg att en köp- och en säljorder hade samma id(inte verifierat).

    Kan problemet bero på att köp och sälj sker i samma insamling.

  • #2
    När ligger ordern kvar ibland? Det man kan göra är att alltid posta en "dummy"-order på 1 aktie på helt fel pris, så makuleras den av Nordnet och ATs makulera-funktion rensar ev utestående order.

    Comment


    • #3
      Jag tror problemet uppstår då köp har varit i marknaden och sedan kommer en ny köp med makulera och samtidigt en ny sälj med makulera. Ska kolla närmare på måndag.

      Lägga en dummy kommer kanske att makulera nyss lagda. Ska se om problmet uppstår om jag lägger köp respektive sälj i varannan insamling i 15s.

      Comment


      • #4
        Samma sak hände idag. Det ligger en sälj- och en köporder med samma id hos nordnet(verifierat i Wintrade). Jag vet inte vad som händer under huvuen. Visuellt ligger den första köpordern kvar. Den nya köpordern med makulera går in i markanden(nu 2 st köp). Säljordern går in och får samma id som den sista köpordern.

        Comment


        • #5
          Hm, men i så fall skulle en "blind"-sekvens kunna lösa det. Man kan posta en "tok-order" på 1 kontrak med pris 0 så makuleras den av Nordnet, men ATs makulering borde rensa den oönskade ordern.

          Comment


          • #6
            Jag kan alltid döda ordern om jag ser den. Menar du som nödlösning eller bygga in en blind-sekevens någon stans i scripten. Ännu har jag inte fått något avslut i denna situation. Kanske ordern bara hänger i luften och den senaste med samma id gäller.

            Comment

            Working...
            X