Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dummyorder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dummyorder

Jag använder detta skript sek. 2 som dummyorder för att komma till sek. 1 i min Breakoutmodell, inget pris, inget antal och simuleraläge. Finns det inget enklare sätt att komma till sek. 1 ? Det som hänt är att Delayskriptet har stoppat 1 min någon gång.

period1:=eqv(int(ref(d,1)),int(d))
    gräns:=And(hhv(Not(period1),2),period1)
    i60(
    hi=Find(gräns,20,Aref(h,1),1)
    lo=Find(gräns,20,Aref(l,1),1)
    signal1=And(Ge(Aref(c,1),lo),Lt(c,lo))
    signal2=And(signal1,period1)

Mult(signal2,20)
    )

Hm, men du behöver inte skicka dummyorder för att loopa sekvens 1 tillbaka till sig själv. Eller hur menar du?

Comment

Ordermodellerna är 4 st. där 2 bildas kl 10 en köp och en sälj och 2 bildas kl 11 också en köp och en sälj. Om vi nu antar att kl 10 går kursen upp och köp sker, då går modellen till sek. b som är identisk med kl 10 sälj och har bara som funktion att loopa tillbaka till sek. a under förutsättning att kursen vänder ner och säljskriptet vänder innehavet till blankat. Det sker alltså en riktig order och en dummyorder samtidigt och då går ju Delayskriptet in och och stoppar ordern i en minut som ju inte är så bra om det är fritt fall på kursen. Vad jag vill är att det bara sker en loop tillbaka till sek. a igen men bara under förutsättning att jag har blankat. Vet inte om jag lyckats förklara hur jag menar och det går kanske inte att fixa på ett annorlunda sätt.

Comment

Det går att förenkla en del, man kan tex slå ihop scripten som triggar kl 10 och kl 11 till samma triggerscript och lägga i en ordermodell med en enda loopad sekvens. Om man villkorar innehav till scriptet så behövs inget mer för alla köp. Gör man en likadan för blankscripten har man alltså två parallella ordermodeller med 1 sekvens i varje som är loopad till sig själv.

Därefter bygger man två till modeller med exit long och exit short.
        Du får då det snabbaste systemet som är möjligt eftersom det kan gå long eller short i en enda order på en enda insamling.

Comment

Kan detta vara en aning på rätt spår, får i vart fall inte error.

sl) breakout 10/11 Köp takeprofit

gräns:=And(hhv(Not(period1),2),period1)
          period2:=eqv(int(ref(d,2)),int(d))
          gräns:=And(hhv(Not(period2),2),period2)
          målantal:=GetGVar(20) {hämtar önskat målantal från cell 20 som programmerats av konfigscriptet sl) Raptor konfig }
          innehav:=Portfolio(v)
          i60(
          hi=Find(gräns,20,Aref(h,1),1)
          lo=Find(gräns,20,Aref(l,1),1)
          signal1=And(Le(Aref(c,1),hi),Gt(c,hi))
          signal2=And(and(period2(signal1,period1)))
          undermål=Lt(innehav,målantal)
          and(signal2,undermål)
          )

Comment

Kollade på dagens handel och det fungerar inte med sammanslagna modeller.
            Mellan 16:15 och börsslut så hade det skett en serie köp och sälj. Med mitt upplägg så måste kursen gå över turkos linje för att köp skall ske.
            Attached Files

Comment

Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att fungera. Det måste kunna gå att kombinera ihop triggerscripten till ett enda, annars kommer det inte att fungera med fler parallella modeller heller såvida jag inte missat något viktigt i själva "tänket" hur systemet ska jobba?

Comment

Om jag lägger en xk) delay på 2min i dummyn, vad händer då, prioriteras den riktiga ordern ?

Comment

Ett xk)-script har bara till uppgift att antingen tillåta order att gå iväg eller ej. Alltså inget med prioritering etc. Är det två nivåer som ska fungera som breakout? I så fall gör vi ett försök att få ihop dessa till ett enda triggerscript så tror jag allt funkar som du tänkt.

gräns1:=And(hhv(Not(period1),2),period1)
                  period2:=eqv(int(ref(d,2)),int(d))
                  gräns2:=And(hhv(Not(period2),2),period2)
                  målantal:=GetGVar(20) {hämtar önskat målantal från cell 20 som programmerats av konfigscriptet sl) Raptor konfig }
                  innehav:=Portfolio(v)
                  i60(
                  hi1=Find(gräns1,20,Aref(h,1),1)
                  lo1=Find(gräns1,20,Aref(l,1),1)
                  hi2=Find(gräns2,20,Aref(h,1),1)
                  lo2=Find(gräns2,20,Aref(l,1),1)
                  signal1a=And(Le(Aref(c,1),hi1),Gt(c,hi1))
                  signal1b=And(Le(Aref(c,1),hi2),Gt(c,hi2))
                  signal2a=And(period1,signal1a)
                  signal2b=And(period2,signal1b)
                  undermål=Lt(innehav,målantal)
                  and(Or(signal2a,signal2b),undermål)
                  )

Kolla om det här uppför sig som du tänkt. Du får larm när hi1 skärs eller när hi2 skärs.

Comment

Working...
                  X