Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstanter och variabler i skript (LLV funktion)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Konstanter och variabler i skript (LLV funktion)

    Bifogat finns det två enkla skripten.
    Ett använder konstanter definierade förre intradayprefixet ett annat samma konstanter men multipliserade med 1 efter intradayprefixet.

    Varför har vi olika resultat?
    "wwwRSI" skulle vara lika med "perRSI", eller hur?

    =============Skript no 1==================
    wwwRSI:=13
    wwwStoch:=8

    i60(

    perRSI=MULT(wwwRSI , 1)
    perStoch=MULT(wwwStoch , 1)

    xxK=LLV( RSI(wwwRSI) , wwwStoch)

    draw(xxK , 3 , yad)
    )

    ==============Skript no 2================

    wwwRSI:=13
    wwwStoch:=8

    i60(

    perRSI=MULT(wwwRSI , 1)
    perStoch=MULT(wwwStoch , 1)

    xxK=LLV( RSI(perRSI) , perStoch)

    draw(xxK , 3 , yad)
    )
    //Daniel

  • #2
    Aha, det där är lurigt! När man kör med dynamiska periodvärden i en funktion som tex RSI() måste man reservera högsta värde man tänker använda:

    xxK=LLV( RSI(wwwRSI) , wwwStoch)

    om vi antar att värdet på wwwRSI som högst kan bli tex 100 så måste man skriva:

    xxK=LLV( RSI(wwwRSI:100) , wwwStoch)


    Jag hade själv liknande saker för några år sedan när jag labbade med adaptiv regressionskurva etc.

    Comment


    • #3
      Hej Rikard,
      Det funkar faktiskt!

      OK så har jag lärt mig någonting nytt idag att man måste använda reservation av högsta värdet för alla Autostock funktioner som använder dynamiska periodvärden istället av konstanter.

      Stort tack för svaret och utmärkt support!
      //Daniel

      Comment


      • #4
        Härligt!

        Comment


        • #5
          Detta var nytt för mig med...
          Många av mina script använder dynamiska värden och två relevanta frågor innan jag skriver om mina script:

          Vad händer om jag har ett för litet värde d.v.s. variabeln som funktionen använder är tilldelad 100 (som högsta värde) men i något fall blir 200. Blir variabeln då 100????

          Finns det någon begränsning på nedsidan, d.v.s. negativa tal ????
          NiclasGBG

          Comment


          • #6
            Om värdet blir för stort jämfört med det reserverade blir det fel, och man kan få oförutsägbara effekter i scriptet. Negativa tal kan inte användas såvitt jag vet, men ska kolla med Lasse.

            Comment


            • #7
              Hej,

              Har gått igenom mina script och jag använder inte dynamiska periodvärden.
              Värden som används i Mult, Div, Sub, Add, Gt, Lt som alla är funktioner men där perioden inte spelar någon roll... Borde ju inte spela någon roll?

              Jag var lite trött när jag skrev frågan, naturligtvis använder jag inte negativa perioder... Iof. kunde du ta mer betalt för programmet om du kunde lova att vi kunde se in i framtiden t.ex. RSI(-14) ;-)
              NiclasGBG

              Comment

              Working...
              X