Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är realtid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är realtid?

    Rickard!

    Jag håller på att laborera med uppdateringen och för att vara säker på att det jag gör är korrekt så har jag några frågor...

    Om jag har en uppdateringsfrekvens på 4gg/minuten (15 sekunder i inifilen).

    Innebär detta att allt innanför intradayprefixet "i1(xxx)" körs så fort som möjligt (alltså 4 ggr per minut, inklusive det som står före prefixet) eller exekveras endast 1 gång i minuten?

    - Jag har för mig att detta är maxfart och genom att det inte går att sätta ett mindre värde regleras "i1" enligt inifilens värde... Det går ju inte att sätta "1/4i"

    Om jag ändrar till "i2(xxx)" så exekveras väl bara innehållet 1 gång varannan minut?

    Kanske en dum fråga men det är väl lika bra att få med allt:
    Det som finns före intradayprefixet t.ex. "nisse:=Add(1,1)" eller om jag väjer "nisse=Add(1,1)" (bara likamed) hur ofta exekveras dessa instruktioner?

    Detta är kanske självklara frågor för en del av Er, men väljer hellre att fråga för att få bort eventuella felkällor från mina script!
    NiclasGBG

  • #2
    Det är alltid bra att fråga!

    Scripten körs vid varje insamling oavsett upplösning. Alltså, om du kör insamling var 15:e sekund exekveras scripten samtidigt och enda skillnaden med olika upplösningar tex i1() eller i2() är att värdena på indikatorer etc ändras.

    Hela scriptet exekveras i sin helhet vid varje insamling, både tilldelade namn := och minnesreferenser =

    Comment

    Working...
    X