Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aktiv - befintliga order makulera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktiv - befintliga order makulera

    Jag lägger först en order på 1/2 position. När jag blir fylld lägger jag en köporder på 1/2 position och en säljorder på hela hela innehavet(kan uppdateras om nytt köp). Tidigare kunde jag ha en sälj och köp ligga samtidigt. Nu verkar det som att en liggande order makuleras oavsett om en köp eller sälj kommer. Är det AT eller har NN ändrad ordersystemet(kanske makulerar då man potensiellt kan handla med sig själv, kan dock inte i detta fall).

  • #2
    Det du kan kolla snabbt och enkelt vid nästa tillfälle du har position skarpt är att lägga ordern via Nordnets webb istället och se om något felmeddelande dyker upp. Det finns också en logg i Tradelog.txt där svar och sånt från Nordnets system skrivs ner. Om det är så att man inte får ha order åt båda hållen samtidigt gissar jag att det finns loggat där.

    Lägger du säljordern på större innehav än du har "just nu" på depån? I så fall kan nog ordervalideringen protestera såvida du inte har blankningsavtal.

    Comment


    • #3
      Jag lade en köp- och en säljorder på webben och det gick bra att ha två ordrar åt olika håll(visserligen med en stor spread). Kanske det beror på att spreaden är för liten när jag kör AT och NN makulerar de första ordern. Vet inte vad jag ska leta efter i tradelog.txt. Kollade snabbt i tradelog.txt och så inget misstänkt. Ska man titta på det som finns i posted replay. Jag har blankningsantal och säljantal är alltid lika med innehav.

      Nu har jag löst det med att skicka en säljorder så fort c > lasttrade(b,p) och en köporder när c<lasttrade(b,p), dvs bara när portfolio(v) har ändrats. Då makuleras den order som ligger på andra sidan lasttrade(b,p). Det får duga för nu, men eftersom att jag jagar små vinster vore det bra att ligga först.

      En liten historia, som inte är något problem nu.
      Får jag avslut på sälj innan jag har fått en hel position ligger en köporder kvar. Det löste jag med att skicka en ny köporder så fort portfolio(v)< värdet som lagras i en global variabel. Jag satte priset till 1. Jag skickade många testordrar och då ringde börsövervakningen och undrade varför jag skickade köpordrar på så låga nivåer.

      Comment


      • #4
        Börsövervakningen? Haha....

        Snyggt jobbat!

        Comment

        Working...
        X