Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LLV är fel med extraobjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • LLV är fel med extraobjekt

    I samband med att LLV används ihop med extraobjekt så returneras inget värde.
    Jag har provat med diverse andra kombinationer och extraobjekt som även direkt nedladdas från Nordnet (även H, L & C samt utan Aref som i detta exempel).
    HHV fungerar som den ska. Jag har inte kollat HHVBARS & LLVBARS än...

    Jag hoppas att jag gjort något fel annars bör Ni korrigera detta i programmet!

    --------------------------------
    nSOPTopPeriod:=31
    nSOPBotPeriod:=31
    nSOPHCurr:=CmpRef(H,0,A)
    nSOPLCurr:=CmpRef(L,0,A)
    nSOPHPast:=Aref(CmpRef(H,0,A),1)
    nSOPLPast:=Aref(CmpRef(L,0,A),1)

    i1(
    nSOPTopVal=HHV(nSOPHPast,Sub(nSOPTopPeriod,1))
    nSOPBotVal=LLV(nSOPLPast,Sub(nSOPBotPeriod,1))
    draw(nSOPTopVal,3,gqb)
    draw(nSOPBotVal,4,rqb)
    Add(0,0)
    )



    {@A(1,S&P500_Fut)}
    -------------------------------
    NiclasGBG

  • #2
    Någon ide på lösning

    Jag använder dessa funktioner "llv" & "hhv" till både köp/sälj script samt till min dynamiska SL...
    Bra om Ni hittar en lösning...
    NiclasGBG

    Comment


    • #3
      Lasse är helt överbelamrad med jobb nu för att få klart Nordnet Autotrader till release, men självklart ska vi titta på det så snabbt som möjligt.

      Comment


      • #4
        Kanon om Ni kan hitta en lösning

        Min tanke var inte och stressa Er utan att uppmärksamma ett problem i grundfunktionalliteten som bör korrigeras eftersom det är en felaktighet i programmet.

        Naturligtvis förstår jag att releasen är prio nr 1.

        Förövrigt eftersom det funkar med hhv så borde llv-funktionen vara ett mindre problem att överbrygga rent programmeringstekniskt.

        Avisera gärna när denna funktion är korrigerad så inväntar jag lösningen...

        Jag är även ödmjuk inför att jag själv kan ha gjort fel...
        NiclasGBG

        Comment


        • #5
          Väntar fortfarande...

          Kan man på något annat sätt än att "spela in" extraobjektens information via globala variabler få fram lägsta värdet och perioden (när det hände) utan att använda LLV och LLVBARS?

          - Jag lägger även en block på de sista 5 minuterna som ska bortses ifrån...
          NiclasGBG

          Comment


          • #6
            Hm, undrar om det inte går att lösa med Bottom() eller BottomBars()?

            Comment


            • #7
              Workaround... Funkar detta?

              Eftersom mina extraobjekt är DDE-importerade kurser så har jag har gjort ett hack som gör att jag sparar kurser från de sista 60 minuterna och får fram det lägsta(LLV) och högsta(HHV) och perioderna (LLVBARS & HHVBARS) i min DDE-server.

              Indata till AS tänkte jag skicka på detta sätt:

              Köpkurs=HHV, Säljkurs=LLV, Close=Close (värdet vill jag ha), Högsta=HHVBARS, Lägsta=LLVBARS. (Volym finns kvar för ytterliggare indata)

              Jag gjorde detta igår och undrar om detta kommer att fungera på måndag? Kan ovan datafält användas för variabla indata och sparas undan?

              - Det som är viktigt är att jag får in de olika värdena i intraday-historiken för varje minut.

              Det som är tråkigt är att jag behöver vänta några veckor innan jag kan backtesta och fått in kurser. För att utöka funktionalliteten i AS kunde import av kurser vara möjlig samt när AS egna kursdatabas krashar finns det möjlighet att återställa DDE-databasen.
              Last edited by niclas_gbg; 2011-01-23, 09:51.
              NiclasGBG

              Comment

              Working...
              X