Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Relatera till "senaste signal"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Relatera till "senaste signal"?

    Lasse eller annan kompetent i ämnet:
    Finns det något sätt att i ett script relatera till en tidigare signal? Det jag söker är typ:
    Om senaste signal var "köp" så blir inte "sälj" sant (förutsatt något annat villkor, typ korsat mv)förrän priset rört sig ett visst intervall från det att "köp" blev sant.
    Detta är väl en variant av frågan som Torsten och andra varit inne på i samband med automatisk handel med terminer baserat på korsande medelvärden.

  • #2
    För att kunna backtesta sådana script behöver hela köp-scriptet inkluderas i säljscriptet och köras ihop med det. Men det går fint att göra.

    Annars för reella fallet kan man använda LastTrade() för att ta fram värden på senaste köp- eller sälj-trans i verkliga order då.

    Comment


    • #3
      Så du sitter också uppe på natten Lasse. Jo, Lasttrade funkar förstås i skarpt läge.
      Men för backtest, menar du att man "bygger in" köpscriptet i ett villkor typ "IF pris rört sig mer än xx kr"? Då måste man väl ange hur många perioder bakåt man vill kolla mot, eller cyklar jag nu?
      Gustaf

      Comment


      • #4
        Jag var väl lite kortfattad.

        Du har ett script för köpsignal och ett för säljsignal.

        Du kanske vill lägga in test i köp-scriptet att du inte också ligger i sälj-läge när du köper, så de inte överlappar varandra.

        Då tar du och kopierar in hela sälj-scriptet i köp-scriptet och kan villkora där på plats önskade saker t.ex att inte sälj-delen ger SANT direkt när du köper. T.ex lägg en NOT()-funktion runt säljdelen och AND() ihop med det du hade innan.

        Men se bara upp med att olika tilldelade namn i båda scripten inte krockar. En enkel syntax-test brukar avslöja de grövsta grodorna man kan göra.

        Comment

        Working...
        X