Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Take Profit, NAT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Take Profit, NAT

    Finns det någon inst. hur jag använder och ställer in Take Profit i NAT till terminen ?

  • #2
    Det ligger en enkel beskrivning här:

    http://www.autostock.se/NATmanual/index.html?TakeProfit


    Säg gärna till om vi behöver utveckla den mer.

    Comment


    • #3
      N,ja det var nog din idé med att lägga ordern direkt efter köp/sälj jag var ute efter. Nu har jag kopierat in alla sl, va och vl-filer och konfiggen. Angående konfigg-scriptet är det väl ok om jag bara använder " takprofit och antaltp " då jag har köp/blank i indata script ?

      Comment


      • #4
        En annan fråga är om detta är rätt skrivet ? Tanken är att det skall spärra sälj och tillåta köp när Macd ligger i köp. Tror att det fungerar i NAT men i AT har det strulat idag.

        Köp:=Macd(b)
        i60(
        Draw(Mult(Köp,40),2,gscF) {gröna flaggor 20% höjd i område kursstaplar}
        SetGVarIf(0,501,köp)
        SetGVarIf(1,500,köp))

        Comment


        • #5
          Ok, det går ju ganska enkelt att bygga en ordermodell som har två sekvenser, tex en som köper och en som lägger ut säljorder direkt efter på x antal kr högre pris osv. Utan att ha sett vad du byggt så låter det ju rimligt att det ska fungera.


          Scriptet ser korrekt ut, men jag vet inte hur du tänkt att värdena i cellerna 500 och 501 ska påverka andra script? Det skulle kanske behövas något som nollställer värdena om Macd ligger i sälj?

          Comment


          • #6
            Hur fixar jag det, trodde att SetGVarIf(0,501,köp) nollställde säljscriptet vid köp och tvärtom vid sälj. Har cell 500 på köp och cell 501 på sälj. Jag kan ju enkelt lägga in Macd i scriptet men tänkte laborera med olika upplösning på Macd oc modellen.

            Comment


            • #7
              Har lagt in SetGVarIf(0,501/500 i köp/sälj-scriptena, då bör det ju nolla och invänta ny signal från Macd för att få en 1.

              Comment

              Working...
              X