Jag håller på att gå igenom Terminator skripten som ett sätt för mig att lära mig om skriptspråket.
Det är dock några delar som jag är osäker på och skulle behöva hjälp om vad de gör/betyder.
enableköp:=Lt(Int(LastTrade(b,d)),Int(d))
Int(d) ger ett tal för dagens datum men LastTrade(b,d) förstår jag inte riktigt. Ger det ett datum för senaste köpet?
stoppsets=And(And(Gt(Aref(h,1),Aref(h,2)),Gt(Aref(l,1),Aref(l,2))),1)
Osäker på denna... Jämförelse att senaste stapeln är högre än föregående stapel både när det gäller lägsta nivån(L) och högsta nivån (H).
stoppsetk=And(And(Lt(Aref(l,1),Aref(l,2)),Lt(Aref(h,1),Aref(h,2))),1)
Motsvarande fasst tvärtom. Dvs. lägre Low och High för nuvarande stapel än föregående stapel.
stoplevels=Sub(Find(stoppsets,30,Aref(l,2),1),1)
stoplevelk=Add(Find(stoppsetk,30,Aref(h,2),1),1)
Får inte riktigt ihop dessa...
signalk=And(Gt(Aref(c,1),stoplevelk),Le(Aref(c,2),stoplevelk))
Man ger signal för köp om aktuell stapels stängningskurs är större än stoplevelk och om föregående stapel är lika eller lägre än stoplevelk.
Har jag förstått det rätt och kan ni hjälpa mig med de övriga raderna som jag ännu inte har fått ihop?
Anders
Det är dock några delar som jag är osäker på och skulle behöva hjälp om vad de gör/betyder.
enableköp:=Lt(Int(LastTrade(b,d)),Int(d))
Int(d) ger ett tal för dagens datum men LastTrade(b,d) förstår jag inte riktigt. Ger det ett datum för senaste köpet?
stoppsets=And(And(Gt(Aref(h,1),Aref(h,2)),Gt(Aref(l,1),Aref(l,2))),1)
Osäker på denna... Jämförelse att senaste stapeln är högre än föregående stapel både när det gäller lägsta nivån(L) och högsta nivån (H).
stoppsetk=And(And(Lt(Aref(l,1),Aref(l,2)),Lt(Aref(h,1),Aref(h,2))),1)
Motsvarande fasst tvärtom. Dvs. lägre Low och High för nuvarande stapel än föregående stapel.
stoplevels=Sub(Find(stoppsets,30,Aref(l,2),1),1)
stoplevelk=Add(Find(stoppsetk,30,Aref(h,2),1),1)
Får inte riktigt ihop dessa...
signalk=And(Gt(Aref(c,1),stoplevelk),Le(Aref(c,2),stoplevelk))
Man ger signal för köp om aktuell stapels stängningskurs är större än stoplevelk och om föregående stapel är lika eller lägre än stoplevelk.
Har jag förstått det rätt och kan ni hjälpa mig med de övriga raderna som jag ännu inte har fått ihop?
Anders
Comment