Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ej köp om sälj och tvärtom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ej köp om sälj och tvärtom

    Här tidigare verkade ju börsen ändra mönster bara för att jävlas med mina script, automatiska ordermodellerna funkade inte och sen gav mitt nätverkskort upp så att internetuppkopplingen inte funkade... Istället för att vara på Rhodos dit sambon bokat resa så sitter jag istället här med ett brutet nyckelben nu. Det kan ju verka dystert, men till min glädje verkar börsen ha skärpt sig i förhållande till mina script, så jag tänkte göra ett nytt försök!

    Så till frågorna:
    Om jag i köpscriptet lägger in
    and(köp,not(hhv(sälj,1)))
    och i säljscriptet lägger in
    and(sälj,not(hhv(köp,1)))

    innebär det då att det bara är den perioden/insamlingen som det finns både en köp och en sälj signal på som stoppas så det inte blir någotdera? Det blir bara en stapel utan signal, inget händer tills det finns en ensam signal? Men det kan t.ex bli en köp stapeln efter en sälj?

    Nästa fråga:
    Varför blir det syntax fel när jag skriver in i30,
    i30(and(köp,not(hhv(sälj,1))))

    Mvh Emil

  • #2
    Om det är så att du vill endast vill ha spärr innevarande period för motsatt funktion(köp, sälj) så kan du göra som skrivet eller eller ta bort själva hhv(x,1) i respektive helt.

    Så testen blir t.ex om köpscript att det blir falskt om sälj-signal finns just sista perioden bara.

    Men om du vill spärra att motsatt funktion ej varit sann ett antal perioder bakåt så ange antal perioder i hhv(x,period).

    Du vill t.ex säkra att det inte varit sälj inom ens 3 perioder för att köp skall kunna ske, då anges hhv(sälj,3).

    Om syntaxfelet vet jag inte. Det är något fel i scriptets olika delar verkar det. Testa det vanligaste dvs att olika tilldelade namn är delmängd av andra tilldelade namn. Om du brakat ihop två separata script är det vanligt.

    Kolla sedan om det finns minnesreferenser, dvs sådana namn på uttryck som består av enbart likhetstecken, och inte kolon-likhetstecken.

    Intradayprefixen måste sättas direkt före ev. sådan referens.

    Comment

    Working...
    X