Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ideér om vinsthemtagning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ideér om vinsthemtagning

    Jag har en modell som jag tycker kommer in bra i marknaden men den behöver förbättras när den skall gå ur.

    Min idé är att när jag får en signal så ska jag samtidigt lägga en order på X antal punkter ovanför vid bull och nedaför vid short position. Det händer ju rätt så ofta att man får en spik som man kunde ha fått ett avslut på. Vad som tyvärr ofta händer i mina simuleringar är att jag har en bra vinst men att den "slarvas" bort innan signal åt andra hållet kommer.

    Modellen kör snabbt och jag är därför ute efter bara ett få antal punkter typ 5. Men t.ex. igår så skulle jag behöva gå in igen.

    Är det någon som har förslag på hur jag ska lösa detta? Ett alternativ skulle vara att strunta att lägga en vinsthemtagningsorder och istället lägga en typ intern stopploss funktion på 5 punkter direkt man har kommit upp dit.

    Finns det något sätt att låsa nya positioner åt samma håll i X antal minuter. Har det därefter fortsatt så tar man en ny position. Ungefär som spärra order mot skurar som spärras idag.

    Hmm. det här blev rörigt men någon som förstår?



    Anders
Working...
X