Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omritning diagram

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Omritning diagram

    Rikard,
    hur går det med "Alltid omritning bakgrund i diagrammet" i NAT?

    I at8 har ju lasse lyckats fixa till det, i nat måste man manuellt ladda om arbetsytan eller klicka i diagrammet var 15:e minut för att se att linjerna ligger rätt.

    Det här är rätt tidsödande, borde vara lätt av Lasse att fixa nu när han fått till rätt entry-kurs i egna larm.


  • #2
    Ritningen av diagram är ljusår mer avancerad i NAT än i AT8. Det görs i DotNet och dessutom finns en avancerad skin-engine som renderar hela utseended i realtid baserat på det skin man valt.

    Jag provade att ändra färginställningarna i Titan-temat så att transparensen är bortplockad i skalorna. Du kan prova själv och se om det löser problemet, högerklicka i skalan och välj Egenskaper. Sätt Alfa-kanalen till 255 och justera färgerna så att de ser ok ut. Spara och ladda om arbetsytan. Borde lösa problemet med "läckande" bakgrund.

    Alternativt, kör en programuppdatering via Hjälp > Uppdatera programversion. Endast programfilerna och Titan-temat berörs, inga andra inställningar påverkas.


    Om det fungerar på Titan kan vi göra likadant på några andra teman som har samma problem.

    Comment


    • #3
      Jag har uppdaterat nu, får se om det hjälper imorgon när börsen startar.

      Comment


      • #4
        Du kan ju prova redan nu på New York-börsen.

        Comment


        • #5
          Nej, det fungerade inte, fortfarande släpar linjerna från föregående period.

          Lasse får högprioritera detta eller ta bort möjligheten att skapa vertikala breakout-linjer via draw, som det är nu ser det inget vidare ut..

          Comment


          • #6
            Är det stödraster som blir konstiga? Kan du ta en skärmdump?

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
              Är det stödraster som blir konstiga? Kan du ta en skärmdump?
              Skärmdump finns här:

              http://www.autostock.se/vbulletin/sh...7&postcount=55

              och i inlägg 56

              inrapporterat 2011-04-12

              Comment


              • #8
                Jag tror kanske vi har hittat anledningen, prova att kryssa bort "Animera dagskurser" för alla script som ritar något.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                  Jag tror kanske vi har hittat anledningen, prova att kryssa bort "Animera dagskurser" för alla script som ritar något.

                  Jag har separat script som bara ritar linjerna och där har aldrig Animera dagskurser varit ikryssat så det är något annat fel som gör att linjerna ej ritas om vid ny 15 min period.

                  Comment

                  Working...
                  X