Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tight stoploss efter x antal punkter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tight stoploss efter x antal punkter

    Jag skulle behöva en stoploss som aktiveras efter att x antal punkter i vinst har uppnåtts.

    Jag har idag stoploss mini aktiverad samt att jag skickar in en fiskeorder på 5 punkter. Detta fungerar bra men jag "förlorar" ett antal punkter om kurserna fortsätter upp. Därför tänkte jag att jag skulle kunna aktivera en stoploss med 1 punkt när jag har uppnått 5 punkter istället. Den "vanliga" stoploss skulle även den få vara aktiv för att begränsa förlusten om man inte kommer upp till 5 punkter.

    Rikard finns intresse och tid att utöka Stoploss mini med detta? Annars funderar jag på att lösa det genom ett exitskript till min strategi.


    Anders

  • #2
    Har du fått några idéer? Är själv lite intresserad av samma sak =)


    Ursprungligen postat av Tradern Visa inlägg
    Jag skulle behöva en stoploss som aktiveras efter att x antal punkter i vinst har uppnåtts.

    Jag har idag stoploss mini aktiverad samt att jag skickar in en fiskeorder på 5 punkter. Detta fungerar bra men jag "förlorar" ett antal punkter om kurserna fortsätter upp. Därför tänkte jag att jag skulle kunna aktivera en stoploss med 1 punkt när jag har uppnått 5 punkter istället. Den "vanliga" stoploss skulle även den få vara aktiv för att begränsa förlusten om man inte kommer upp till 5 punkter.

    Rikard finns intresse och tid att utöka Stoploss mini med detta? Annars funderar jag på att lösa det genom ett exitskript till min strategi.


    Anders

    Comment


    • #3
      Aj, jag har missat frågan! Menar ni en initial stopp på kanske 5 punkter från inköp, och ytterligare en som flyter 1 punkt under om man har vinst?

      Det är ju i princip Stoplosss Multi, men det går ju ganska enkelt att använda Mini som flytande del och lägga till ett villkor som testar att man har vinst. Annars får inte Mini lösa ut.

      Till det lägger man en enkel stopp i egen modell i stil med (köpta positioner - det blir lite annat för blankning):

      gräns:=5
      inköp:=lasttrade(b,p)
      innehav:=gt(portfolio(v),0)
      stoploss1:=lt(c,sub(inköp,gräns))
      stoploss2:=and(stoploss1,innehav)
      i1(
      stoploss2
      )

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Aj, jag har missat frågan! Menar ni en initial stopp på kanske 5 punkter från inköp, och ytterligare en som flyter 1 punkt under om man har vinst?
        )
        Nja. vad jag menar är att NyStopLoss ska aktiveras när man har uppnått 5 punkters vinst. Alltså om man har +5,5 och sedan går ner till 4,5 punkter så ska NyStopLoss slå till och sälja innehavet. Sedan var min idé att kombinera den med StoplossMini på typ 3 punkter ifall att man aldrig kom upp till +5 punkter.

        Anders

        Comment

        Working...
        X