Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stopploss mini omstart windows 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stopploss mini omstart windows 7

    Hej

    Jag kör windows 7 och undrar om det går att få stopploss mini att trigga en omstart av windows när den löst ut?

  • #2
    Hm, nja inte direkt. Jag har lite svårt att se syftet.....du får gärna utveckla det lite!



    /Rikard

    Comment


    • #3
      Av två skäl.
      Det första är att jag tycker windows 7 är opålitlig och gärna kommer med nåt dum fråga om nån filändelse eller nåt annat trams som gör att NAT inte får jobba ifred.
      Har hänt flera gånger och som jag ser det är tidpunkten efter ett utstopp lämplig för en omstart.
      Det andra är skälet är att förhindra min strategi från att ta position direkt efter ett utstopp utan att "tänka till lite" innan ny position tas.
      Jag har funderingar på att lägga upp NAT på en server och då eventuellt få en stabilare plattform.
      Har du något rekommendation när det gäller server operativ? Eller pc operativ?
      Kör NAT på en ny bärbar HP win 7 är home edition.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Bluredeye Visa inlägg
        Av två skäl.
        Det första är att jag tycker windows 7 är opålitlig och gärna kommer med nåt dum fråga om nån filändelse eller nåt annat trams som gör att NAT inte får jobba ifred.
        Har hänt flera gånger och som jag ser det är tidpunkten efter ett utstopp lämplig för en omstart.
        Det andra är skälet är att förhindra min strategi från att ta position direkt efter ett utstopp utan att "tänka till lite" innan ny position tas.
        Jag har funderingar på att lägga upp NAT på en server och då eventuellt få en stabilare plattform.
        Har du något rekommendation när det gäller server operativ? Eller pc operativ?
        Kör NAT på en ny bärbar HP win 7 är home edition.
        Jag kör med windows 7 64 bitars utan problem. Har du uppdaterat NA? Jag har haft problem tidigare med feed som slutar men det verkar vara löst nu iom. de senaste uppdateringarna.

        ps. se till att antivirusprogrammet inte skannar filerna för NA...

        Anders

        Comment


        • #5
          Windows 7

          Jag kör allt lokalt. Funderar i termerna plocka decimaler.
          15/20 kontrakt x 0,5 = 5 till 6 hundra i varje trade.
          Jag jobbar med bredband och har via bredbandskollen 0 i svarstid.
          Min tanke är att kapa signal defaulten och all annan default och köra direkt på offer med blixtsnabb depå scan.
          För att ge ett exempel.
          Sky walker har alldrig haft fel trendmässigt.
          Jag kör 20 kontrakt, ställer take profit på 0,4 vilket är ca 4,5 punkter = 90000 kr om man kör 20 kontrakt.
          Jag ställer stopplossen på 0,1 vilken sällan genererar förlust på mer än 0,5 = 1000kr max.
          Jag tror mig veta att skywalker gör 2 bra trades och 3 dåliga en normal dag.
          = 9+9-1-1-1=15.
          För att nå målet måste sky fundera två gånger och traderna gå på mål direkt utan signalerings och windows marginaler.

          Med vänlig hälsning,

          Magnus

          Comment


          • #6
            9000kr ska det va, min mobil laggar därav

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Bluredeye Visa inlägg
              Av två skäl.
              Det första är att jag tycker windows 7 är opålitlig och gärna kommer med nåt dum fråga om nån filändelse eller nåt annat trams som gör att NAT inte får jobba ifred.
              Har hänt flera gånger och som jag ser det är tidpunkten efter ett utstopp lämplig för en omstart.
              Det andra är skälet är att förhindra min strategi från att ta position direkt efter ett utstopp utan att "tänka till lite" innan ny position tas.
              Jag har funderingar på att lägga upp NAT på en server och då eventuellt få en stabilare plattform.
              Har du något rekommendation när det gäller server operativ? Eller pc operativ?
              Kör NAT på en ny bärbar HP win 7 är home edition.


              Ok, jag förstår tankegången. Vi provkör en VPS-konfiguration hos GleSYS och det ser ut att fungera utmärkt ihop med NAT. Tanken är att se om vi kan göra en bra deal med dem för de kunder som vill köra på VPS.

              Men det finns enklare sätt att fördröja nytt entry efter utstopp än att boota om Windows, tex kan man låta triggerscripten bevaka tiden som gått sedan senaste trade och se till så att ny signal inte kan triggas inom x antal minuter tex:

              tidspärr:=10
              lt1:=LastTrade(B,D)
              lt2:=LastTrade(S,D)
              minSedanKöp:=Mult(Sub(Date(),lt1),1440)
              minSedanSälj:=Mult(Sub(Date(),lt2),1440)
              OkAttHandla:=And(Gt(minSedanKöp,tidspärr),Gt(minSedanSälj,tidspärr))


              OkAttHandla blir sant om det gått mer än x antal minuter sedan senaste affär, både köp eller sälj räknas. Ställ antal minuter i "tidspärr".

              Comment

              Working...
              X