Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa limit från viss tidpunkt föregående dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skapa limit från viss tidpunkt föregående dag

    Jag vill ha priset från kl 17:26 föregående dag och rita som en streck under hela nästkommande dag. Som en pivotlinje, men inte från gårdagens close utan från en viss tidpunkt under föregående dag.

    Med nedanstående får jag staplar vid rätt tidpunkt men inte horisontell linje.
    Vad gör jag fel?

    prisigår1726:=cmpref(c,514,a) {tar fram close 514 perioder bakåt eftersom A körs i 1 minuts upplösning}

    tidok:=eqv(int(mult(frac(d),1440)),1046) {kl 17:26 med datum ur databasen}

    nivå:=mult(tidok,prisigår1726)

    draw(nivå,2,kqb)

    {@A(1,)}

  • #2
    En bit på väg...

    Nu har jag kommit en bit på väg, men det ritas bara ut en dag och inte riktigt exakta nivåer:

    prisigår:=cmpref(c,4,a)
    tidok:=eqv(int(mult(frac(d),1440)),1046)

    prisigår1726:=getval(3)

    i1(
    retval(if(tidok,prisigår,prisigår1726),3) {lagra undan priset igår vid 1726 om tiden är ok)

    draw(prisigår1726,2,kqb)
    )

    {@A(1,)}

    Comment


    • #3
      Nu funkar det...

      Nu funkar det. Behövde öppna pappret igen för att det skulle ritas ut ordentligt. nivåerna är inte exakta, men det är nog bara grafiska problem.

      Då är frågan om detta är bästa sättet?

      Comment


      • #4
        Det finns olika sätt att göra det, här är ett som använder Find(). Ange minuter innan stängning som du vill få kursen ifrån.





        minuter:=6
        { ange antal minuter innan stängning du vill att scriptet ska slå till }
        kl1:=eqv(int(mult(1440,sub(market(c),frac(d)))),minuter)
        kurs:=find(kl1,1440,c,1)
        i1(
        kurs
        )
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Om jag nu bygger vidare på samma tema och vill hämta close för 2 dagar sedan vid 1726, så går det bra med "prisiförrgår1726=find(kl1,2880,c,2)". Men skall jag sedan använda detta i mitt bildade medelvärde enligt

          "mav2=div(add(prisigår1726,prisiförrgår1726),2)"

          så halvkrashar NAT (dvs jag får .NET felmeddelande och grafen scriptet är kopplat till dör, men jag kan fortfarande scripta vidare).

          Byter jag ut det fetade prisiförrgår1726 nedan mot fast värde så funkar det.

          Vad är galet?

          Komplett script:

          minuter:=3
          { ange antal minuter innan stängning du vill att scriptet ska slå till }
          kl1:=eqv(int(mult(1440,sub(market(c),frac(d)))),minuter)

          prisigår1726:=find(kl1,1440,c,1)
          prisiförrgår1726:=find(kl1,2880,c,2)

          {2-dagars medel 1726}
          mav2:=div(add(prisigår1726,prisiförrgår1726),2)

          i1(
          draw(mav2,3,rqb)
          draw(prisigår1726,2,kqb)
          )

          Comment

          Working...
          X