Hej
vill bygga slavscript med globala celler. Tänkt att testa med Raptor för att trigga köp/sälj med bull/bear certifikat i KF.
Är ny i ämnet och har gått igenom befintliga script och forum. Har nu ett antal frågor som jag hoppas ni kan hjälpa till med.
SetGvarIf(d,n,c,NDLEP)
Enligt manualens exempel så kan det göras SetGVarIf(Värde,Cell,Om sant).
När jag tittar på scriptet Trend Entry, samt i forumet, så ser jag ett mönster där värdet först sätts till 0 och sedan 1. Undrar varför det är så, om någon form av "best practice"/"work around"?
setgvarif(0,890,1)
setgvarif(1,890,and(allt,not(ej_index)))
Upplösning
I andra script så omsluts ofta setgvarif() med i2() minuters upplösning, behövs det och varför?
Mult(allt,10) som ofta finns i skript, antar jag inte behövs, utan bara copy-past beteende, verkar återfinnas i script som inte gör draw, varpå jag inte förstått varför det används?
Portfolio(V)
Går Portfolio(V) enbart vid trade och hämtar värde, eller varje gång scriptet körs (varje tick)? Är det risk för ”spam”/överbelastning av Nordnet?
Översikt av Master - Slav (Raptor)
bild. Slav skripten längst ned i bilden symboliserar scripten nedan.
Vad behövs av slav scripten för att fungera bra?
Nedan är nuvarande utgångspunkt:
SL ) Raptor Slave Bull
SL ) Raptor Slave exit Bull
SL ) Raptor Slave Bear
SL ) Raptor Slave Exit Bear
vill bygga slavscript med globala celler. Tänkt att testa med Raptor för att trigga köp/sälj med bull/bear certifikat i KF.
Är ny i ämnet och har gått igenom befintliga script och forum. Har nu ett antal frågor som jag hoppas ni kan hjälpa till med.
SetGvarIf(d,n,c,NDLEP)
Enligt manualens exempel så kan det göras SetGVarIf(Värde,Cell,Om sant).
När jag tittar på scriptet Trend Entry, samt i forumet, så ser jag ett mönster där värdet först sätts till 0 och sedan 1. Undrar varför det är så, om någon form av "best practice"/"work around"?
setgvarif(0,890,1)
setgvarif(1,890,and(allt,not(ej_index)))
Upplösning
I andra script så omsluts ofta setgvarif() med i2() minuters upplösning, behövs det och varför?
Kod:
i2( antalnu=Retval(Portfolio(v),3) allt=and(rimligt,and(and(and(and(korsar5,okantal),account_ok),inpådagen),stängning1)) setgvarif(0,890,1) setgvarif(1,890,and(allt,not(ej_index))) Mult(allt,10) )
Mult(allt,10) som ofta finns i skript, antar jag inte behövs, utan bara copy-past beteende, verkar återfinnas i script som inte gör draw, varpå jag inte förstått varför det används?
Portfolio(V)
Går Portfolio(V) enbart vid trade och hämtar värde, eller varje gång scriptet körs (varje tick)? Är det risk för ”spam”/överbelastning av Nordnet?
Översikt av Master - Slav (Raptor)
bild. Slav skripten längst ned i bilden symboliserar scripten nedan.
Vad behövs av slav scripten för att fungera bra?
Nedan är nuvarande utgångspunkt:
SL ) Raptor Slave Bull
Kod:
[SIZE="1"]signal:=Eqv(GetGVar(300),1) okantal:=Le(Portfolio(V),0) account_ok:=not(eqv(cash(d),0)) ok1=And(signal,okantal) alltOK=And(ok1, account_ok)[/SIZE]
Kod:
[SIZE="1"]signal:=Eqv(GetGVar(300),0) okantal:=GT(Portfolio(V),0) OK=And(signal,okantal)[/SIZE]
Kod:
[SIZE="1"]signal:=Eqv(GetGVar(301),1) okantal:=Le(Portfolio(V),0) account_ok:=not(eqv(cash(d),0)) ok1=And(signal,okantal) alltOK=And(ok1, account_ok)[/SIZE]
Kod:
[SIZE="1"]signal:=Eqv(GetGVar(301),0) okantal:=GT(Portfolio(V),0) OK=And(signal,okantal)[/SIZE]
Comment