Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

signal när villkor uppfylls

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • signal när villkor uppfylls

    Hej,
    Kan man få signalen direkt när villkoret är uppfyllt istället för en tid senare (intradag)?

    Är relativt ny användare av NAT och labbar med villkor och signaler i olika tidsupplösningar.

    Har ett enkelt exempel Stoch Fast som korsar Stoch Slow underifrån
    eller
    Stoch F är över 80.

    Ritar ut grafen och signalerna. Problemet är att jag ofta får signalen flaggan senare. Har provat lite olika upplösningar i1, i5, i15. kör jag i1 blir det massor av flaggor. Önskar 1 flagga när de skär.


    Exempel
    {Oscilator stochastic korsar signal-test }

    { variabler }
    FStoch:=STOCH(3) {FStoch trigger}

    SStoch:=MOV(STOCH(3),3,S) {SStoch for trigger curve to cross}

    {Rule for signals}

    crosses:=cross(FStoch,SStoch)
    under:=lt(FStoch,SStoch)
    signal:=and(crosses,under) {Stoch F cross under Stoch S}

    signal2:=ge(FStoch,80) {Stoch F overbought}

    draw(80,1,rsa) {draw overbought}
    draw(SStoch,2,rsa) {draw Slow curve}
    draw(FStoch,3,bsa) {draw Fasat curve}
    draw(20,4,gsa) {draw oversold}



    i5(
    mult(OR(signal,signal2),60)
    )

  • #2
    Signalen går direkt då villkoret är uppfyllt oberoende av vad intradayen är ställd i för upplösning. Intradayinställningen är avsedd för scriptet att veta vilken period som skall användas i beräkningar som görs av funktioner som är periodkänsliga. I ditt fall mov() och stoch()

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
      Signalen går direkt då villkoret är uppfyllt oberoende av vad intradayen är ställd i för upplösning. Intradayinställningen är avsedd för scriptet att veta vilken period som skall användas i beräkningar som görs av funktioner som är periodkänsliga. I ditt fall mov() och stoch()
      Hej, tack för svar!

      Så vad jag förstår är det mer att grafen (t.ex. när det korsar) och signalen inte sammanfaller grafiskt rätt men jämförelsen sker på tick-data (var 5:e sekund kanske jag läst) och signalen "slår till" direkt

      Comment

      Working...
      X