Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Annorlunda stoploss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Annorlunda stoploss

    Take profit lång, fast tvärt om?
    Kan någon hjälpa mig med ett script jag har funderat på.
    Take profit säljer ju när nivån är uppnådd, men jag behöver ett script som när kursen passerar nivån och om det vänder ner förbi ska det sälja. På så sätt kan kursen fortsätta upp, men om den vänder så behåller man vinsten man skulle ha fått vid vanlig Take profit.

  • #2
    Det går att bygga, i princip blir det nästan som Stoploss Mini men med begränsning av flytnivån till max antal procent vinst?

    Comment


    • #3
      Kolla in tråden http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2672

      Comment


      • #4
        Jag tror att du menar detta med begränsning av flytnivån:

        Om jag har t.ex. 1:- som marginal i stoploss mini i vanliga fall, men har märkt att kursen brukar vända på t.ex + 1.30 ifrån att jag har köpt. Tanken är när kursen har stigit +1.30:- så vill jag lägga in en ny miniminivå automatiskt på t.ex +1:-. På så sätt kan jag låsa in en garanterad vinst om kursen skulle svänga nedåt, men ändå följa med upp om kursen skulle fortsätta uppåt.

        Går det att lägga in ett par extra rader i stoploss mini scriptet som fixar detta?
        Gärna så att jag på ett enkelt sätt kan ändra och justera värdena.

        Comment


        • #5
          Hm, behöver nog ett konkret exempel. Varför inte bara sätta 0.30 som flytnivå i exemplet ovan?

          Comment


          • #6
            Jag ska prova det, men egentligen vill jag behålla stop loss 1:- om kursen stiger vidare, men om den sjunker direkt vid +1.30:- så vill jag sälja.
            Jag vill ha inköp +1:- som lägsta niva om den passerar +1.30:-, men om den fortsätter så vill jag ha lite utrymme att röra sig.
            Jag upskattar hjälpen. Här finns många duktiga mäniskor har jag märkt.

            Comment


            • #7
              Bara kul om användarna får den hjälp de söker!

              Så om jag tolkat det rätt så vill du ha en fast stoppgräns på 1 kr om kursen nått 1:30 över inköp? Om den stiger till 3 kr, vad ska hända då? Stoppgräns kvar på +1 kr?

              Comment


              • #8
                Kort svar ja! på denna funktion.

                Det går ju att kombinera med en vanlig stoploss.
                Jag har bara märkt att ibland så går kursen inte mer än ca 1,30:- och sedan vänder den ner och jag säljs ut av programet något under inköpspris. I de fall är det betydligt roligare att behålla 1:- av vinsten än inget alls...
                Om kursen fortsätter upp så går det bra med en vanlig stopploss på 1:- under toppkurs.

                Comment

                Working...
                X