Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om HHV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Klarar verkligen processorn detta då man sedan skall hantera tickdata?
    undrar
    Bertil
    När det gäller tickdata kan det bli lite tungt, om du har fler diagram öppna, men så fort du slår om diagrammen till minutdata är det inga problem.

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
      När det gäller tickdata kan det bli lite tungt, om du har fler diagram öppna, men så fort du slår om diagrammen till minutdata är det inga problem.

      Nu menade jag inte diagramkörning. 500000 räkneoperationer måste ju köras per 5 s period. I NAT Pro skall vi ju ha riktiga tickdata, dessa kommer ju lite när de vill. Hur skall man då definiera en period? Scripten kommer ju inte att köras per 5 s utan mycket snabbare, 1s?
      mvh
      Bertil

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
        Nu menade jag inte diagramkörning. 500000 räkneoperationer måste ju köras per 5 s period. I NAT Pro skall vi ju ha riktiga tickdata, dessa kommer ju lite när de vill. Hur skall man då definiera en period? Scripten kommer ju inte att köras per 5 s utan mycket snabbare, 1s?
        mvh
        Bertil
        Ok, när scripten körs idag var 5:e sek utan samtidig diagramuppritning i realtid, är det inga problem med processorskapaciteten. Du kan ha fantastiskt många script igång samtidigt, utan att märka någon förslöning.

        Hur det blir framöver i realtid, har jag däremot ingen susning om.

        Comment

        Working...
        X