Det jag saknar i NAT är möjligheten att se om ens strategi fungerar eller om den är totalt värdelös.
Därför totade jag ihop ett litet skript för att få ett litet hum om vart åt det barkar.
Nu behöver jag hjälp med att hitta eventuella feltänk eller fel.
Jag fick inte kurvorna att fungera som jag ville. Använder automatisk skalning för att överhuvudtaget se kurvorna.
Tanken var att det skulle vara lätta att lägga in i olika skript utan att ta för mycket plats.
Man måste ändra global variabel om man kör det i flera skript om man inte vill få en sammanslagen vinst.
Att göra:
1. få kurvorna att visas enligt kurs.
2. göra om det till att visa procent.
Skriptet:
Därför totade jag ihop ett litet skript för att få ett litet hum om vart åt det barkar.
Nu behöver jag hjälp med att hitta eventuella feltänk eller fel.
Jag fick inte kurvorna att fungera som jag ville. Använder automatisk skalning för att överhuvudtaget se kurvorna.
Tanken var att det skulle vara lätta att lägga in i olika skript utan att ta för mycket plats.
Man måste ändra global variabel om man kör det i flera skript om man inte vill få en sammanslagen vinst.
Att göra:
1. få kurvorna att visas enligt kurs.
2. göra om det till att visa procent.
Skriptet:
Kod:
{ Vinsttest } { Signalvillkor } p1:=21 ema1:=mov(c,p1,e) Köp:=gt(L,ema1) Sälj:=lt(H,ema1) Pos:=and(Köp,not(Sälj)) { Vinsttest } Vinst:=GetGvar(500) Position:=or(Pos,aref(Pos,1)) { Även sista säljposition räknas som position } diff:=sub(c,aref(c,1)) nyVinst:=add(Vinst,diff) VinstKurva:=if(Position,nyVinst,Vinst) SetGvarIf(VinstKurva,500,d) { Vinsttest Draw } draw(mult(position,8),1,bsB) draw(VinstKurva,2,baB) draw(diff,3,dmaA) draw(Vinst,4,dgaD) draw(VinstKurva,5,dgaE) { Signal Draw } draw(ema1,6,rqB) draw(mult(5,Köp),7,dgsBF) draw(mult(5,Sälj),8,drsBF) mult(3,Pos)
Comment