Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MACD/Histogram Script

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hade skrivit ett felaktigt namn på en parameter i ett skript som gjorde diagrammet helt knäpp men nu tycks det fungera.

Det var väl " divOk " som gjorde att signalen inte kom.

Några frågor.
    Finns det något sätt att se hur förändrat värde i "p3" ändrar signalerna, flaggan ritas ju av macdB/S ?
    Om man bara vill ha 0/1 i "setgvarif(köp1,200,1,T) " kan man skriva så, och det är opåverkat av diagramritningen ?
    Om man ändrar " setgvarif(0,200,sälj1,T) " så här får man alltid ihållande signal då ?

Comment

Bra att du ströp den där Gremlinen det måste ha varit en elak fasen.

Några svar:
      a) Om du har diagramritning påslagen ritas köpflaggan (bland kursstaplarna) av raden mult(köp1,10), och dessa flaggor förändras hela tiden allteftersom p3 ändras.

b) "setgvarif(köp1,200,1,T)" är inte opåverkat av diagramritningen, nytt värde skrivs för varje stapel, men det sista värde som lagras i cellen kommer att vara det värde som sista stapeln i diagrammet ger. (noll eller ett)

c) "setgvarif(1,200,köp1,T)" däremot kommer att lagra en etta i cell 200 bara för den stapel som köp1 är sann men inte göra någonting alls för de staplar som köp1 är falsk.
      Det innebär att om man får en köpsignal mitt i diagrammet och sedan ingenting kommer cell 200 att ha en etta i cellen vid diagramritningens slut.

Observera dock att denna etta kommer att ligga kvar till dess att jorden går under eller till dess att någon annan rad/script skriver något nytt i cellen, som exempelvis om säljscriptet nollar cellen med raden " setgvarif(0,200,sälj1,T) ". Då sätts en nolla i cellen om man får en säljsignal.

Comment

Tack för ett väldigt klargörande svar.
        Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
        Bra att du ströp den där Gremlinen det måste ha varit en elak fasen.
        Gremlinen lever, det är nog många gånger han som är framför skärmen.
        Några svar:
        a) Om du har diagramritning påslagen ritas köpflaggan (bland kursstaplarna) av raden mult(köp1,10), och dessa flaggor förändras hela tiden allteftersom p3 ändras.
        Har provat att provocera med höga värden i p3 men får ingen reaktion.
        b) "setgvarif(köp1,200,1,T)" är inte opåverkat av diagramritningen, nytt värde skrivs för varje stapel, men det sista värde som lagras i cellen kommer att vara det värde som sista stapeln i diagrammet ger. (noll eller ett)

c) "setgvarif(1,200,köp1,T)" däremot kommer att lagra en etta i cell 200 bara för den stapel som köp1 är sann men inte göra någonting alls för de staplar som köp1 är falsk.
        Det innebär att om man får en köpsignal mitt i diagrammet och sedan ingenting kommer cell 200 att ha en etta i cellen vid diagramritningens slut.

Observera dock att denna etta kommer att ligga kvar till dess att jorden går under eller till dess att någon annan rad/script skriver något nytt i cellen, som exempelvis om säljscriptet nollar cellen med raden " setgvarif(0,200,sälj1,T) ". Då sätts en nolla i cellen om man får en säljsignal.
        Går ju lätt att ordna enl. ditt förslag.
        Hittills ligger kombinationen av olika samverkande strategier på ca + 87 p ( C-terminen ) med swingtrading bara synd att jag har analysjobbat mens det strulat.
        Får se imorgon om jag får signal men då går det väl åt pipan, det brukar gå så vid skarp körning.

Comment

Ali skrev:
          "Har provat att provocera med höga värden i p3 men får ingen reaktion."

Konstigt. När jag använder
          "köp1=and(posLång,1)" får jag följande på c-terminen:

Inga singnaler med p3<10
          p3=10; 2signaler; 22/2; 27/2
          p3=12; 3signaler; 8/2; 22/2; 27/2
          p3=15; 4signaler;5/2; 22/2; 27/2; 4/3
          Osv.

Comment

Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
            Tack för ett väldigt klargörande svar.

Hittills ligger kombinationen av olika samverkande strategier på ca + 87 p ( C-terminen ) med swingtrading bara synd att jag har analysjobbat mens det strulat.
            Får se imorgon om jag får signal men då går det väl åt pipan, det brukar gå så vid skarp körning.
            Intressant Ali. Har du testat detta i analysbänken eller hur har du gjort? Har du kört 1kontrakt och 5sek? Är det de andra strategierna som givit köpsignalerna, eftersom denna med Köp1 och p3=3 inte ger någon?

Comment

Går antagligen inte att köra i analysen, är 3 olika strategier som alla måste ge signal för köp/sälj därav strulet med cellerna.
              Går antagligen att lägga allt i ett skript men möjligheterna till justering är ju bättre så här, åtminstone för en kopierings-skriptare.
              Har plottat signalerna i diagrammet därför är det lite svårt att få exakt värde signalskripten jobbar med indexet och handlar med terminen.

Comment

Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
                Går antagligen inte att köra i analysen, är 3 olika strategier som alla måste ge signal för köp/sälj därav strulet med cellerna.
                Går antagligen att lägga allt i ett skript men möjligheterna till justering är ju bättre så här, åtminstone för en kopierings-skriptare.
                Har plottat signalerna i diagrammet därför är det lite svårt att få exakt värde signalskripten jobbar med indexet och handlar med terminen.
                Det går nog alldeles utmärkt att fixa till en modell i bänken med alla tre strategierna, bänken är dessutom bra på globala.

Om du vill så kan du PM:a mig så riggar vi upp en modell som du kan köra och labba med i bänken.

Comment

Mitt testande i bänken har ju inte varit någon succé direkt. Skall se om jag kan få ihop ett mail till kvällen.

Comment

Kolla mailen.

Comment

Working...
                    X