Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aktie id?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Aktie id?

    Hej, jag tänker ansluta min ordermodell till flera papper och skulle behöva veta vilket papper som scriptet jobbar mot vid aktuellt tillfälle, för att lagra undan kurser i globala variabler för senare kalkyler. Jag tänkte styra styra vilka celler som används med en offset till minnespekaren.

  • #2
    Nja, då är enda sättet att göra kopior av scripten (en för varje aktie) som sparar i antingen varsin cell, eller om man på något sätt lägger upp logik för att spara i samma cell men vid olika tillfällen, kanske med en kod som motsvarar en specifik aktie.

    Comment


    • #3
      En följdfråga, är LastTrade pappersspecifik, eller tittar den bara på senaste ordern på depån oavsett vilket papper

      Comment


      • #4
        LastTrade() är pappersspecifik, så där har man fina möjligheter att lagra saker om senaste trans i resp papper. Det kan göras med RetVal(), det finns 5 celler för varje instrument som man kan utnyttja. Det är dessa 5 som syns i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner.

        Comment


        • #5
          Jag har gjort precis så, att jag använder ett stockId som jag sätter på varje instrument jag vill arbeta med. Detta läser jag tillbaka med stockId:=ScrPar(minnesPlatsNummer)
          Sedan kan jag beräkna ett ledigt globalt minnesområde som endast detta instrument använder.
          Tex
          minnesPlatsNummer1=offSet + stockId*10 + 1
          minnesPlatsNummer2=offSet + stockId*10 + 2
          minnesPlatsNummer3=offSet + stockId*10 + 3
          osv.

          Sedan skriver jag med
          SetGVarIf(värdeAttSrkiva,minnesPlatsNummer1,1)

          Och Läser tillbaka till ett annat script med
          skrivnaVärdet=GetGVar(minnesPlatsNummer1)

          Comment


          • #6
            Smart! Då kan man använda samma script för alla aktierna, och input i resp Indata script för varje aktie styr vilket ID som blir tilldelat.

            Comment


            • #7
              Hej, det verkar som det alltid blir en följdfråga:-) Var sätter man värdena som kan läsas med ScrPar()? Jag hittar inte det i manualen. Anders

              Comment


              • #8
                Klicka ENTER på instrumentet och välj fliken Indata script.

                Comment

                Working...
                X