Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Max perioder i CmpRef

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Max perioder i CmpRef

    Hej, finns det något maxantal för antalet perioder när man använder CmpRef? Jag vill kontrollera OMXindex på dags-basis upp till 20 dagar bakåt i tiden.
    Anders

  • #2
    Om du menar längden på perioden du vill hämta ska det inte ha någon betydelse(så länge de finns data).

    Comment


    • #3
      Hej, jag menar antalet perioder, kan jag t ex skriva i talet 20 som period om jag har dagsupplösning i scriptet?

      Comment


      • #4
        Jag är inte säker på vad du menar. Om du kör i dagsupplösning och vill hämta tidigare dagars data behövs inget extra objekt. Der räcker tex med aref. Menar du upplösningen så får extra objektet inte ha högre upplösning än scriptet som använder cmpref(dvs lägre minuter).

        Comment


        • #5
          Hej, jag använder compRef för att titta på OMXindex i mitt script och vill titta 20 dagar bakåt. Frågan är nog egentligen enkel, jag vill bara få klart var begränsingen ligger, dvs hur många dagar bakåt jag kan titta. Anders

          Comment


          • #6
            Det borde inte finnas någon begränsning så länge det finns data(vet dock inte vad som händer om du tex använder 2000). Hämta data x-antal dagar tillbaka och rita värdet så ser du.

            Comment


            • #7
              Hej, i beskrivningen för REF och AREF står det en text om 10 perioder som är oklar för mej. Den texten finns inte i CmpRef, så Det är svårt att förstå vad det är för begränsningar för all tre fubktionerna. Jag skulle vilja undvika att prova mej fram. Dels tar det väldigt lång tid och dels blir det osäkert om det jag skulle komma fram till gäller under all förhållanden. Mitt eget behov just nu sträcker sej till att titta 20 dagar bakåt, så jag behöver en bekräftelse på att det konmer att fungera. Dokumentationen som jag har fått fram är inte särskilt tydlig här. Anders

              Comment


              • #8
                Jag tror inte 10 ska vara någon begräning för aref. Det vore bra om Rikard bekräftade detta samt begränsningar för perioden i cmpref.

                Comment


                • #9
                  Ah, det är lite dumt formulerat. Det finns ingen begränsning vid 10 perioder bakåt, det är bara ett exempel. Vi har ändrat lite i beskrivningen så att det står "p" antal perioder.

                  Comment

                  Working...
                  X