Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fördröjning efter take profit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fördröjning efter take profit

    Rikard,
    har inte sett detta tidigare tagits fram i forumet, men skickar ut frågan.

    Trading-scenario:
    1. Vi jobbar med 15 min script

    2. Efter att take profit long skett ex kl.10.50 i 15min script vill jag att scriptet ska få gå long nästa gång när nästa 15min börjar dvs kl.11 och framåt om entry long villkoret fortfarande finns.

    3. Diverse lösningar finns för att stoppa trade, ex agera 10 min efter föregående trade, fungerar ej här.
    Det går att agera i script och trada första minuten i varje 15 min period, ej tillämpligt här

    Varför jag vill ha det enligt punkt 2 är att om vi tagit hem en vinst kl.10.50 vill vi inte gå long igen, utan avvakta nästa period hur staplarna ser ut då om trade-villkoret fortfarande finns.

    Har du någon ide hur man löser punkt 2?

  • #2
    Ett sätt som kan vara värt att prova är att lagra takeprofit-signal med retval() inne i köpscriptet så att den ligger kvar under innevarande period:

    Tex:

    köpsignal1:=bla bla
    takeprofit:=bla bla
    retval(takeprofit,2)
    köpsignal2=and(köpsignal1,not(retval(2))

    Har dock inte provat själv, men tror det ska fungera.

    Annars kan man lagra tidstämpeln lite mer aktivt i en cell i samband med takeprofit-ordern. Den cellen kan därefter läsas av alla andra script, tex triggerscriptet för köp, och där kan man avgöra om signalen kom i innevarande stapel och i så fall blockera köp.

    Comment

    Working...
    X