Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lustigt fel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lustigt fel

    Hej!
    Igår då jag modifierade mina script la jag in en kontroll som innehåller funktionen Llv( , ). Av misstag skrev jag dock Llvv( , ). Syntaxkontrollen hade ingen synpunkt på detta utan gav OK. Med klipp och klistra råkade felet hamna i 8 script (4 köp och 4 sälj då olika villkor är uppfyllda).

    Då börsen öppnade imorse ville alla 8 script direkt handla samtidigt utan att de olika enskilda villkoren var uppfyllda. Som tur var kunde jag stoppa handeln med pausknappen (fast ett par avslut hann gå igenom). Efter gransking av mina script upptäckte jag mitt stavfel.

    Vad jag kan förstå så hoppade scriptet direkt till sista raden då Llvv( , ) exekverades. Borde inte syntaxkontrollen upptäcka denna typ av stavfel av funktioner?
    mvh
    Bertil

  • #2
    Syntaxkontrollen är endast en "grov" check att parentesdjup och minnesreferenser stämmer. Den hittar inte stavfel normalt, såvida de inte innebär ett rent syntaxfel. Det här är också en av de punkter vi har planer på att vidareutveckla.

    Comment


    • #3
      Medans du väntar på en bättre editor, är det här en bra variant du kan köra.

      http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2845

      Comment

      Working...
      X