Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skala rätt i Bar graf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skala rätt i Bar graf

    Hej, jag får inte skalorna att hänga ihop i Bar diagrammet.

    Jag skulle vilja rita en önskad köp eller säljkurs från mitt script med draw funktionen, och få samma skala på candlebars som på mina linjer. Resultatet jag får nu är att en linje ritas prydligt med mina önskade kurser, men skalan i y-led är inte samma för mina ritade som för och kursdata. När jag zoomar kursdata, så ändras inte mina ritade linjer överhuvudtaget, trots att värdena på y-axeln rör sej.

    Det ser ut som att mina ritade linjer är låsta till själva graf fönstret, oberoende av skalan, medan kursdata är låsta till skalan oberoende av fönstret

    Jag har använt uttrycker Draw(värde,0,RAB) och Draw(värde,0,RPB), men det blir samma resultat. Är det någon som vet hur man löser detta?

  • #2
    Prova att ändra Draw(värde,0,RPB) till Draw(värde,1,RPB). Du måste ha skilda celler i Draw-kommandot.

    Comment


    • #3
      Hej, jag visade bara två alternativ på skalningen som jag använde vid olika tillfällen, så det är nog inte orsaken. Har du något annat ess i rockärmen?

      Comment


      • #4
        Hmm,
        Jag har råkat ut för precis samma sak vid ett tillfälle. Jag kommer emellertid inte ihåg exakt vad det var som orsakade det hela man jag har för mig att det var något i scriptet.

        Comment


        • #5
          NUU kommer jag ihåg vad det var för knas.
          Du måste skriva:
          Draw(värde,0,RQB) och Draw(värde,0,RQB). Där Q står för att skalningen ska ske mot befintlig kurskurva.

          Comment

          Working...
          X